حضور زنان هوادار تیم ملی ایران در روسیه سوژه رسانه‌های بین‌‏المللی

By | ۱۳۹۷-۰۳-۲۵

– تبعیض علیه زنان در بیلبورد تبلیغاتی موسسه اوج وابسته به سپاه موجی از انتقاد در بین شهروندان به راه انداخته.
– گروهی از اهالی آذربایجان شرقی از اینکه نماینده استان در مجلس به روسیه سفر نکرده از او تشکر کردند!

پنج شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ برابر با ۱۴ ژوئن ۲۰۱۸

(+عکس، ویئو) روز پنجشنبه، ۲۴ خرداد، افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه است در حاشیه این بازی‎ها حضور مشتاقانه‎ی طرفداران تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‎های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه مورد توجه رسانه‎های بین‎المللی قرار گرفته است.

در میان هزاران علاقمند به فوتبال که از ملیت‎های مختلف برای تماشای رقابت‌های جام جهانی به روسیه سفر کرده‌اند تنها زنان ایرانی‎ هستند که زیر سایه‎ی ممنوعیت‎های شرعی حق ورود به استادیوم‌ها را ندارند و نمی‎توانند مثل سایر طرفداران تیم‎های حاضر در این جام فوتبال را از نزدیک در ورزشگاه‌ها تماشا کنند.

حالا خیلی از آنها از ایران به روسیه می‌روند و بدون حجاب و بدون هیچ ممنوعیتی در کنار مردان به شادی و تشویق تیم ملی می‎پردازند.

هواداران ایران در روسیه

این موضوع سوژه خبرنگاران و عکاسان دنیا شده و برای خیلی‌ها باورنکردنی است که بین مردم ایران و حکومتگران  تا این حد اختلاف وجود دارد.

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی با عنوان «با پوزش ایران، جام جهانی برای زنان هم هست» به رهبران جمهوری اسلامی کنایه زده که زن‎های ایرانی به راحتی در جام جهانی به تماشای بازی‎ها می‏‌روند و محدودیت ندارند.

 

حضور ازاد زنان ایرانی‌ آنقدر اهمیت داشته مه حتی خبرگزاری دولتی ایسنا نیز به پوشش آن پرداخته

در تهران بیلبورد تبلیغاتی موسسه فرهنگی اوج بازوی تبلیغاتی سپاه که در حمایت از تیم ملی در میدان ولیعصر (ولیعهد) نصب شد جنجالی شده است. شرکت مجری این بیلبورد خانه طراحان انقلاب اسلامی است و روی آن نوشته شده «با هم قهرمانیم، یک ملت یک ضربان»  اما طراح تمام شهروندان ایران را مَرد فرض کرده و زنان را از جمعیت ایران حذف کرده است.

تبعیض علیه زنان در بیلبورد تبلیغاتی سپاه

این اقدام موسسه فرهنگی وابسته به سپاه با واکنش‌های انتقادی زیادی روبرو شده است.

 

یکی از حواشی‌های دیگر این روزهای جام جهانی در ایران سفر گروهی نمایندگان مجلس و «ژن خوب‎ها» به روسیه است. حالا تعدادی از نماینده‎ها از سر دلسوزی یا تحت فشار و شاید هم کنسل شدن سفرشان، بر سر مردم منت می‌گذارند و اعلام می‌کنند که به روسیه نمی‌روند و جالب این است که سفر نکردن آنها مورد تقدیر اهالی شهرشان قرار گرفته!

تقدیر از نماینده مجلس برای نرفتن به روسیه: اقدام شجاعانه!

اولین دیدار ایران در مسابقات روز جمعه برابر تیم مراکش خواهد و بازیکنان امیدوارند بتوانند در مقابل این تیم بازی خوبی به نمایش گذارند.

تماس پادشاه مراکش با سرمربی و کاپیتان این تیم

در خبرها آمده شاهزاده مراکش قبل از دیدار حساس برابر تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران تماسی تلفنی با سرمربی و کاپیتان این تیم داشت.

شاهزاده محمد ششم در تماس تلفنی با هرو رنار، سرمربی و مهدی بن عطیه کاپیتان تیم‌ ‌ملی فوتبال مراکش حمایت خود را از آنها اعلام کرد تا قبل از دیدار حساس برابر تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران به آنها روحیه بدهد.

تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران و مراکش با قرار داشتن تیم‌های اسپانیا و پرتغال در گروه آنها مسیر بسیار دشواری برای صعود به دور بعد در پیش دارند. پیروزی در گام نخست آنها را به صعود امیدوار خواهد کرد.

اتفاق عجیب: اخراج سرمربی اسپانیا!

شب گذشته یولن لوپتگی سرمربی تیم ملی اسپانیا با اعلام باشگاه رئال مادرید به عنوان سرمربی آینده این باشگاه انتخاب شد. اعلام رسمی این خبر از سوی باشگاه رئال مادرید واکنش فدراسیون فوتبال اسپانیا را به همراه داشت. این فدراسیون در فاصله دو روز مانده تا نخستین دیدار این تیم مقابل تیم پرتغال در چارچوب جام جهانی ۲۰۱۸ اقدام به اخراج سرمربی تیم ملی اسپانیا کرد!

حشمت مهاجرانی سرمربی تیم ملی ایران در جام جهانی ۷۸ معتقد است اخراج سرمربی اسپانیا فرصت خوبی در اختیار ملی‌پوشان ایران قرار می‌دهد تا چه بسا بتوانند مقابل این تیم پرستاره موفق شوند.

او در پاسخ به این پرسش ایسنا که تیم‌های این گروه به ویژه ایران باید چه واکنشی نسبت به اخراج لوپتگی داشته باشند گفت: «در فوتبال دنیا به‌خصوص جام جهانی حوادث پیش‌بینی نشده است. قطعا یک تیم هماهنگ بهتر از یک تیم پرستاره است و اگر تیمی هماهنگ‌تر از تیم پرستاره اسپانیا باشد می‌تواند مقابل آنها موفق عمل کند. فوتبال یک بازی پیش‌بینی نشده است و همین مسئله به ما امیدواری می‌دهد که بتوانیم از فرصت پیش آمده استفاده کنیم.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *