هنگامه شهیدی در کیش بازداشت شد

By | ۱۳۹۷-۰۴-۰۵
رادیو فردا:

دادستانی تهران از بازداشت هنگامه شهیدی، روزنامه‌نگار، عضو حزب اعتماد ملی و از مشاوران سابق مهدی کروبی در جزیره «کیش» خبر داد. وی سال ۹۶ نیز شش ماه در «انفرادی» محبوس بود.

وب‌سایت دادسرای عمومی و انقلاب تهران، روز سه‌شنبه (پنجم تیر) این خبر را منتشر کرده‌است.

این وب‌سایت بدون اشاره به اتهام خانم شهیدی، نوشته که وی «تحت تعقیب قضایی» قرار داشته‌است.

بر اساس این گزارش، مأموران پلیس او را «در حالی که از ماسک برای مخفی ماندن، از دید مأمورین استفاده می‌کرد» بازداشت کردند.

پارمیس طاهریان، دختر هنگامه شهیدی با انتشار این خبر بر روی توئیتر خود نوشته که «مادرم… علی‌رغم همه تلاش‌ها توسط نهادهای امنیتی صبح امروز بازداشت و روانه زندان شد.»

آن‌طور که خانم طاهریان نوشته، شهیدی، «چند روز پیش دچار حمله قلبی شده بود {و} پس از مرخص شدن از بیمارستان بلافاصله بازداشت» شد.

در روزهای گذشته تصاویری از وی روی تخت بیمارستان منتشر شده بود و گفته می‌شد که در یکی از «بیمارستان تهران» و تحت نظر «پزشک معتمد» در حال درمان است.

او که سال ۹۶ نیز شش ماه را در «انفرادی» گذرانده بود، پس از مدتی اعتصاب غذا آزاد شد. تصاویری که پس از آزادی از شهیدی منتشر شده بود، وی را بسیار تکیده نشان می‌داد.

مصطفی ترک همدانی، وکیل او گفته بود که موکلش، از ابتدای بازداشت خود توسط وزارت اطلاعات در مشهد اعتصاب غذای خود را آغاز کرد» و «به مدت ۱۱۰ روز تا عید فطر این اعتصاب را ادامه داد که منجر به صدمات جسمانی (قلب، عفونت‌های کلیه-مثانه و روده) شده‌است».

علت بازداشت شش‌ماهه این روزنامه‌نگار در سال گذشته، اعلام نشد.

وی پس از آزادی در دو نامه خطاب به صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، به «شش ماه بازداشت در زندان انفرادی بدون سند و مدرک و همچنین تهدیدهای حفاظت قوه قضائیه» اعتراض کرد و این اتفاق را ناشی از «کینه‌توزی شخصی دادستان» اعلام کرد.

در دومین نامه وی خطاب به لاریجانی آمده بود که «دستگاه امنیتی کشور به عنوان ضابط قضایی با نظر مستقیم دادستان تهران (عباس جعفری دولت‌آبادی)، مرا به اتهام واهی و کذب ارتباط با کانال خبری آمدنیوز، بدون هیچ‌گونه سند و مدرک رسمی و حقوقی متهم … کرد».

وی با اعلام اینکه «مبنای برخی رفتارها در قوه قضائیه، مشکلات شخصی با افراد» است از رئیس این قوه خواستار استیفای حقوق از دست رفته مادی و معنوی خود به خاطر شش ماه زندان انفرادی بدون سند و مدرک متقن و حقوقی شده بود.

شهیدی پس از آزادی از زندان، از دولت حسن روحانی و اصلاح‌طلبان نیز انتقاد می‌کرد و آنها را به ایستادن مقابل «حقوق ملت» متهم می‌کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *