پراید ارابه مرگ است! فوت سالانه ۱۷ هزار نفر در سوانح جاده ای/ معلولیت ۳۰ تا ۵۰ هزار نفر

By | ۱۳۹۷-۰۴-۰۶

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با یادآوری فوت سالانه ۱۷ هزار ایرانی در تصادفات رانندگی از معلولیت سالانه ۳۰ تا ۵۰ هزار نفر در سوانح انتقاد کرد.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه درصد بالایی از فوتی ها و معلولان در سوانح جاده ای جوانان هستند، افزود: به دلیل نبود سرپرست برخی از خانواده ها تحت پوشش سازمان های حمایتی قرار می گیرند بنابراین پشت نوبتی های کمیته امداد و بهزیستی سالانه افزایش می یابد.

وی با انتقاد از اینکه پراید ارابه مرگ است و استفاده از آن در خور و شان ملت ایران نیست ، تصریح کرد: مردم کشورهای افغانستان، عراق، آذربایجان و ترکیه با همین مبلغی که هموطنان ما بابت پراید هزینه می کنند می توانند بهترین خودروهای ایمن را خریداری کنند.

نماینده مردم ملکان در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه خودروهای ناایمن به عاملی برای قتل و عام مردم تبدیل شده است، تصریح کرد: همچنین جاده ها استاندارد نبوده و نقاط حادثه خیز نیز به علت کمبود اعتبار برای کاهش سوانح جاده ای رفع نشده بنابراین چطور می توان انتظار داشت با کاهش حوادث جاده ای در کشور مواجه شویم.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با یادآوری الزام دولت به کاهش 31 درصدی حوادث رانندگی به نسبت تعداد 10 هزار خودرو تا پایان برنامه ششم، گفت: تاکنون اهداف این مصوبه محقق نشده از این رو نیاز است دولت با ایمن کردن خودروها و جاده ها گامی جدی برای عملیاتی کردن آن بردارد.
*

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *