نماینده مجلس: پوتین و اسد ما را قربانی می‌کنند

By | ۱۳۹۷-۰۴-۰۷

بهروز بنیادی، نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی، درباره آنچه خطر ‘انحطاط’ ایران خوانده، هشدار داده و ضمن انتقاد از نزدیکی روسیه و سوریه گفته است که این دو کشور ایران را ‘قربانی’ می‌کنند.

به گزارش بی بی سی، بهروز بنیادی در یک نطق علنی در صحن مجلس از نزدیکی روسیه و سوریه انتقاد کرده و گفته است: “امروز شاهد این هستیم که با تمام وقاحت (بشار) اسد (رئیس جمهور سوریه) وزنه همنوایی خود با (ولادیمیر) پوتین (رئیس جمهور روسیه) را سنگین تر کرده و حتی حضور شهیدان مدافع حرم را در سوریه کمرنگ و بعضا کتمان می‌کند”.

بنیادی افزود: “دور نیست که این دو مهره سیاسی، ما را در راه منافع خود و بزودی برای (بنیامین) نتانیاهو (نخست وزیر اسرائیل) و (دونالد) ترامپ (رئیس جمهور آمریکا) قربانی کنند”.

او گفت: “بخش زیادی از واردات کشور و خروج ارز فقط تحمیل قدرت‌هایی نظیر چین و روسیه است. ماحصل این معادله برد-باخت، افزایش فقر و فلاکت و بی اعتمادی در بین مردم است. می طلبد که حلقه تفکر اول کشور از نظامی به اقتصادی سیاسی تغییر نماید تا در سیاست خارجی برد برد معنا یابد”.

وی افزود: “اختلاس، رانت‌خواری، فساد اداری، فقر، آقازادگی، فحشا، ریا، دروغ، کودک آزاری، همسر آزاری، تجاوز در مدرسه و کلاس قرآن، کلیه فروشی و ده ها مورد شرم آور دیگر در مخیله مردم و مسئولان در ابتدای انقلاب نمی گنجید”.

بنیادی گفت: “دانشجو، وکیل، معلم و کارگر عامل دشمن معرفی شده درحالی که در قرن ۲۱ و با پیشرفت فرضیه های مدیریت، عدم پذیرش انتقاد و عاری دانستن یک تفکر از خطا و اشتباه برای سال های متمادی از سوی هیچ عقل سلیمی پذیرفتنی نیست، به گونه ای که تاریخ نشان داده که این مسیر هر حکومتی را به خودکامگی و فساد رهنمون کرده و در سراشیبی انحطاط قرار داده است”.

از طرف دیگر، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، روز چهارشنبه حکومت جمهوری اسلامی را به اتلاف منابع ایران در سوریه و یمن متهم کرد.

او در حساب کاربری خود در شبکه توییتر نوشت: “حکومت فاسد ایران منابع این کشو را بر سر اسد، حزب الله، حماس و حوثی ها تلف می کند، در حالی که مردم ایران دچار مضیقه هستند.”

وی افزود: “این نباید مایه تعجب باشد که اعتراضات ایران ادامه پیدا بکند. مردم از فساد، بی عدالتی و بی کفایتی رهبرانشان خسته شده اند. دنیا صدای آنها را می شنود.”

۴۰ سال را با تمام مشکلات تحمل کرده اند

بهروز بنیادی در نطق کم سابقه خود تاکید کرد که “تا دیر نشده با همدلی و شنیدن صدای مظلومیت مردم که نجیب و باشرافت به همه مسئولان فرصت داده اند و ۴۰ سال را با تمام مشکلات تحمل کرده اند، باید در مسیر رفاه به امنیت فکری این دنیای آنها قدم برداشت.”

نظق میان دستور این نماینده مجلس در شرایطی انجام شد که به دنبال هفته ها بحران ارزی، بازار برخی شهرها از جمله تهران متلاطم است و برخی بازاریان کسب و کار خود را به دلیل شرایط نامعلوم اقتصادی متوقف کرده اند.

این نماینده مجلس ایران “افزایش فضای امنیتی، برخوردهای فراقانونی، عدم تحمل معترضان و ورود به حریم خصوصی شهروندان” را “نخستین زنگ خطر مسیر انحطاط” خواند و خطاب به مقام های نظام جمهوری اسلامی گفت: “تا دیر نشده با همدلی و شنیدن صدای مظلومیت مردم که نجیب و باشرافت به همه مسئولان فرصت داده اند و ۴۰ سال را با تمام مشکلات تحمل کرده اند، باید در مسیر رفاه به امنیت فکری این دنیای آنها قدم برداشته و تنها به وعده پاداش و ثواب اخروی بسنده نکنید”.

بهروز بنیادی گفت: “کشوری که سالیانه نیاز به سرمایه گذاری ۶۰ میلیاردی دارد چرا باید به جای اولویت هزینه کرد در مسیر منافع ملی و ریشه کنی فقر و بیکاری و گرسنگی، ثروت ملی را بدون کسب منافع اقتصادی ثانویه در سایر نقاط جهان به راحتی هزینه نماییم چرا باید همیشه در بیم جنگ، تحریم و دلهره اخبار ناگوار زندگی کنیم؟”

او افزود: “بعضی با خطاهای بی شمار در مصونیت کامل قرار دارند و دیگران با همه محبوبیت ملی و نجابت و سیادت به گونه ای در حصر و ممنوع التصویری و مردم نظاره گر این رفتار سراسر کینه و حسد”.

اشاره بنیادی به بیش از ۷ سال حصر خانگی میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی و محدودیت های شدید برای محمد خاتمی است.

اظهارات بهروز بنیادی در مجلس با درخواست روسای کمیسیون‌های برنامه و بودجه و اقتصادی مجلس برای تغییر تیم اقتصادی دولت حسن روحانی همزمان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *