از بازار ارز چه خبر

By | ۱۳۹۷-۰۴-۰۷

طی هفته گذشته قیمت ارز روند افزایشی را دنبال کرد اما دیروز با کاهش نسبی مواجه شد و امروز مقداری افزایش قیمت در بازار مشاهده شد که دلیل کاهش قیمت ، تزریق ارز از سوی بانک مرکزی عنوان می‌شود.

به گزارش ایسنا، نرخ انواع ارز به ویژه دلار و یورو طی هفته گذشته روند افزایشی را دنبال کرد و حتی دلار از ۹۰۰۰ تومان و یورو هم از ۱۰ هزار تومان عبور کرد. اما روز گذشته قیمت انواع ارز به ویژه دو ارز پرمشتری دلار و یورو با کاهشی نسبی مواجه شد؛ چرا که دیروز دلار به حدود ۷۷۰۰ تومان رسید و یورو هم تا ۹۴۰۰ تومان پایین آمد.

البته بازاریان و صاحبان صرافی‌ها معتقدند که دولت طی روزهای گذشته تزریق ارز را از طریق بانک مرکزی به بازار انجام داده که باعث کاهش قیمت دلار و یورو در روز گذشته شد. البته امروز نرخ این نوع ارزها با مقداری افزایش در بازار غیر رسمی همراه شد و دلار دوباره از مرز ۸۰۰۰ تومان عبور کرد و به ۸۴۰۰ تومان رسید و یورو هم به ۹۴۰۰ تومان در بازار فردوسی تهران افزایش یافت.

به گفته فعالان بازار ارز، دلیل نوسانات بازار ارز قطعی نشدن تصمیمات ارزی است. البته نکته مهم در روزهای گذشته این بود که با وجود نوسانات قیمتی، خرید و فروش هر دو در بازار ارز صورت گرفت و حتی امروز که با افزایش نسبی نرخ ارز مواجه بودیم همچنان فروشنده و خریدار هر دو در بازار ارز فعال بودند.

با توجه به وضعیت موجود و اینکه پیش‌بینی می‌شود از هفته آینده ارز در بورس معامله شود، فعالان بازار انتظار دارند که هفته آینده نیز روند کاهشی نرخ ارز ادامه یابد و به گفته آن‌ها افزایش قیمت امروز با توجه به اینکه آخرین روز فعال هفته بوده و تعطیلی یان هفته را در پیش داریم، طبیعی به نظر می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *