زیباکلام: به جای سیف، آدام اسمیت هم می‌آمد کاری نمی‌توانست انجام دهد

By | ۱۳۹۷-۰۴-۰۹

صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی در روزنامه آفتاب یزد نوشت: سوالم از افرادی که تیم اقتصادی دولت را نقد می‌کنند این است که مشخصا کدام بخش از سیاست‌های این اعضای کابینه بوده که باعث به وجود آمدن این مشکلات اقتصادی شده است؟ چه باید انجام می‌دادند که نکردند و کدام تصمیم‌شان تاثیرات مخرب ماندگار برجای گذاشته است؟

*من تا به امروز ندیده و نخوانده‌ام که این افراد همیشه منتقد دست بر روی یک سیاست مشخص بگذارند و بگویند که این سیاست این فرد باعث به وجود آمدن این بحران ارزی شده است و در واقع به متهم کردن‌های کلی و ابراز گلایه بدون ذکر جزئیات و دلیل بسنده می‌شود.

*بنده معتقدم که هیچ تغییر یا هیچ بهبودی در وضعیت اقتصادی کشور به وجود نمی‌آید، دلیل هم این است که این مسائل اقتصادی که به وجود آمده است به خاطر سوءمدیریت و نحوه عملکرد کرباسیان وسیف نیست.

*اگر به جای سیف، آدام اسمیت هم بود وضع اقتصادی فرقی نمی‌کرد. اگر به جای این تیم اقتصادی، کینز و ریکاردو هم بودند نمی‌توانستند در این شرایط معجزه کنند. اگر به دلیل تحریم‌ها، خریداران نفت از ایران نفت نخرند سیف و کرباسیان چه کاری می‌توانند انجام دهند.

*آنچه باعث می‌شود تا اوضاع بهتری داشته باشیم همدلی و همراهی همه گروه هاست. بدون وحدت این تیم اقتصادی نمی‌تواندکاری انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *