مریم رجوی در همایش سالانه سازمان مجاهدین خلق ایران:‌ سرنگونی این رژیم کار ما و مقاومت و خلق ماست!

By | ۱۳۹۷-۰۴-۱۰

– مریم رجوی می‎گوید حاضر به همکاری با همه نیروهای جمهوریخواه ا‌ست که برای سرنگونی دیکتاتوری ولایت‌فقیه مبارزه می‌کنند.
– «تا موضوع آلترناتیو وارد معادلات بین‌المللی نشده،‌ نمی‌توان خسارات سیاست مماشات را جبران کرد».
– چند مقام پیشین دولت‌های غربی نیز در این همایش سخنرانی کردند.

کیهان چاپ لندن

گردهمایی سازمان مجاهدین خلق روز شنبه، نهم تیر (۳۰ ژوئن)، با سخنرانی مریم رجوی در پاریس برگزار شد.

مریم رجوی

رجوی در سخنان خود با شرحی در مورد اعتراضات در ایران در شش ماه گذشته گفت: «رژیم ولایت فقیه فاقد هرگونه مشروعیت است، موقعیت خامنه‌ای کیفاً [کیفیتا] تنزل کرده و‌ تمام رژیم در تنگنای بی‌پولی است، سپاه پاسداران و بسیج ضدمردمی دچار ریزش شده و هیچیک از دو جناح رژیم جایگاهی بین مردم ندارند و نمایش اصلاح‌طلبی برای حفظ رژیم دیگر تماشاچی ندارد.»

او با اشاره به اینکه «صنعت آلترناتیوسازی» این روزها بطور مجازی فعال شده آن را از علائم دوران پایانی رژیم دانست و گفت: «اگر بدون تشکیلات و سازمان رهبری‌کننده، بدون عبور از کوره‌های آزمایش و بدون فداکاری و مجاهدت می‎توان به کار این رژیم پایان داد،‌ ما می‌‎گوییم بفرمایید، اگر بدون در افتادن با دیکتاتوری آخوندی و اصلاحات قلابی می‌توان رژیم را سرنگون کرد،‌ ما می‌گوییم بفرمایید.»

رجوی که معلوم نبود مخاطب وی کیست ادامه داد: «اگر بدون افشای تاسیسات بمب سازی اتمی و میکروبی رژیم می‌توان آخوندها را به زیرکشید،‌ ما می‌گوییم بفرمایید،‌ درنگ نکنید! اگر بدون کارزار اشرف‌نشان‌ها در چهار گوشه جهان و پای فشردن بر آرمان‌های مردم ایران برای چهار دهه، اگر بدون داشتن برنامه مشخص و بدون رهبری پیشتاز، می‎توان این راه ۵۰ ساله را یک شبه طی کرد و با رویای پشتیبانی خارجی می‌توان این رژیم را سرنگون کرد،‌ ما می‌گوییم بفرمایید، درنگ نکنید.»

به نظر می‌رسد مریم رجوی با این سخنان فکر می‌کند سازمان مجاهدین حتما چنین توانایی را دارد که البته معلوم نیست چرا در طول چند دهه که این سازمان نخست از رژیم اسلامی ایران رانده شد و سپس در جنگ ایران و عراق از  مردم نیز فاصله گرفت، موفق به این کار نشد و هر بار که جنبش اجتماعی در ایران اوج می‌گیرد رهبران این سازمان نیز مدعی تنها «آلترناتیو» جمهوری اسلامی می‌شوند در حالی که خود از همان رگ و ریشه هستند و اگر هم قرار باشد نقشی داشته باشند، بدون گفتگو و توافق با گروه‌های دیگر قادر به هیچ کار نخواهند بود حتی اگر از سوی برخی سیاستمداران آمریکا و اروپا در ازای پرداخت پول، مورد پشتیبانی قرار بگیرند.

ما رقیب کسی نیستیم

در ادامه مریم رجوی گفت: «اما اجازه بدهید بگویم این خواب و خیال تنها با الگوی اشغال عراق، یعنی اشغال خارجی امکان‌پذیر است. که آن هم متصور نیست. سرنگونی این رژیم فدا و صداقت می‌خواهد، آلترناتیو سیاسی می‌خواهد،‌ ارتش آزادیبخش می‌خواهد و کانون شورشی! در عین حال چنان که مسعود [رجوی] در جمع‎بندی قیام دی‌ماه گفته است، ما رقیب کسی برای قدرت نیستیم و طبعا کسی هم رقیب مجاهدین در صدق و فدا نیست.»

وی افزود: «مقاومت ایران از ۱۶ سال پیش با طرح جبهه  همبستگی ملی برای سرنگونی استبداد مذهبی، گفته است حاضر به همکاری با همه نیروهای جمهوریخواه ا‌ست که برای سرنگونی دیکتاتوری ولایت‌فقیه مبارزه می‌کنند.»

در این همایش به صورت آنلاین با اعضای سازمان مجاهدین در اشرف ۳ مستقر در تیرانای آلبانی ارتباط برقرار بود و زنان و مردان با لباس متحد‎الشکل به صورت مردانه- زنانه از طریق ویدئو سخنرانی را تماشا می‎کردند

مریم رجوی با تاکید بر دفاع از «برابری زن و مرد و از حق انتخاب آزادانه پوشش»، ‌«جدایی دین و دولت»، «تساوی حقوق سیاسی و اجتماعی» و «آزادی احزاب و مطبوعات و سندیکاها و اتحادیه‎ها» به طرح ۱۲ ماده‌ای شورای مقاومت برای خودمختاری کردستان نیز اشاره کرد که ۳۵ سال پیش تصویب شده و مدعی شد که هنوز هم یکی از جامع‌ترین الگوهای جهانی‌ است.

او همچنین سوار بر موج تظاهرات داخل ایران بدون اینکه مردم در هیچ شعاری حتی حرفی از سازمان مجاهدین بر زبان آورده باشند، تاکید کرد دکل کشتی پیروزی انقلاب دمکراتیک عاری از شیخ و شاه درچشم‌انداز است و مردم ایران با قیام‎ها و کانون‌های شورشی، اهرم سرنگونی را به دست گرفته‎اند.

بخشی از سخنرانی مریم رجوی مربوط به برنامه‎های این سازمان برای پس از سقوط جمهوری اسلامی بود که گفت: «سرانجام ایران آزاد یک ایران غیراتمی با همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی‌ است،  با اتکا به پایگاه مردمی ا‌ست که می‌توان از هرج و مرج در امان ماند و تمامیت ایران را حفظ کرد، طبق برنامه شورای ملی مقاومت، ۶ ماه بعد از سرنگونی، مجلس مؤسسان تشکیل شده تا قانون اساسی را تدوین کند. ما معتقدیم که رهایی جامعه از فقر، بیکاری،‌ زاغه‌نشینی و بی‌آبی امکان‌پذیر است. اما پیش از هر چیز حقوق سیاسی و حق پایمال شده مردم ایران باید اعاده شود. سود همیشگی این رژیم این بوده که توانایی این مقاومت را انکار کرده و از مماشاتگران برای سرکوب مقاومت استفاده کند. برای همین تاکید می‌کنم تا موضوع آلترناتیو وارد معادلات بین‌المللی نشده،‌ نمی‌توان خسارات سیاست مماشات را جبران کرد.»

او در پایان اشاره کرد «ما همواره گفته‌ایم که سرنگونی این رژیم کار ما و مقاومت و خلق ماست البته گفته‌‌ایم که همواره از عقب‌نشینی آخوندها استقبال می‌کنیم، چرا که هزار جام زهر در این رژیم در خدمت هزار اشرف است.»

 «هواداران» سازمان مجاهدین در همایش پاریس (از کانال تلگرام این سازمان)

بعد از رجوی، رودی جولیانی شهردار پیشین نیویورک سخنرانی کرد و گفت: «اکنون خیلی روشن می‎توان پایان رژیم را دید  آنچه در ۱۴۲ شهر ایران اتفاق افتاد، همین قیامی که چند روز قبل در تهران رخ داد، هرچه آن را سرکوب کنند و سرکوب کنند، نمی‌توانند خاموشش کنند، باز هم بلند خواهد شد و پیروز خواهد شد. این می‎توانست  ۸سال قبل اتفاق بیفتد، ولی دولت کشور من آن زمان به آن خیانت کرد. شرم بر او باد. شرم!»

جولیانی ادامه داد: «ولی اکنون دوران مماشات با رژیم بسر آمده است. به کسانی که با رژیم تجارت می‎کنند می‌گویم این رژیمی است که زنان و کودکان خودش را هم سرکوب می‎کند، چقدر می‌خواهید به این رژیم تروریست پول بدهید. باید فشار واقعی به رژیم اعمال کنیم. خدا را شکر رییس جمهور کشور من به توافق با رژیم ایران پشت کرد و نه گفت. به شما اطمینان می‎دهم تحریم‌ها قویتر خواهند شد. این رئیس جمهور قصد ندارد به رزمندگان آزادی پشت کند. این جا یک آلترناتیو وجود دارد. با اصول محکم. ۱۲ اصل محکم. حقوق زنان، حقوق اقلیت‌ها، لغو اعدام و  یک آلترناتیو قوی که می‌تواند دموکراسی را محقق کند.»

استفان هارپر نخست وزیر پیشین کانادا، جان‌ بِرد وزیر خارجه پیشین کانادا، ریچاردسون سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل و نیوت گینگریچ رییس پیشین کنگره آمریکا از دیگر سخنرانان این مراسم بودند.

پخش مستقیم و لحظه به لحظه همایش مجاهدین از تلویزیون ایران اینترنشنال با قید «خبر فوری»

ساعتی پیش از آغاز همایش مجاهدین در پاریس، تلویزیون ایران اینترنشنال از رسانه‎های نزدیک به اصلاح‎طلبان اعلام کرد که به صورت زنده آن را پوشش خواهد که با موجی از انتقادات روبرو شد. علی‌اصغر رمضانپور از مدیران این شبکه علت پخش مستقیم این همایش را اهمیت اطلاع رسانی عنوان کرد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *