عبدالله سامری، نماینده مردم خرمشهر: نه مشکل آب داریم، نه مشکلی دیگر

By | ۱۳۹۷-۰۴-۱۰
دویچه وله

عبدالله سامری، نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه ۱۰ تیر وجود هر گونه مشکل آب در این شهر را تکذیب کرد و به دویچه‌وله فارسی گفت که مردم خرمشهر هیچ مشکلی ندارند.

عبدالله سامری در گفتگو با دویچه‌وله فارسی با مطرح کردن این سوال که “مگر مردم خرمشهر چه مشکلی دارند؟” وجود هر گونه مشکلی در این شهر را تکذیب کرد.

او همچنین درباره صف‌های طولانی که مردم برای دریافت آب شرب تشکیل داده‌اند، گفت: «مردم در خرمشهر مشکل آب ندارند.»

این تکذیب در حالی صورت می‌گیرد که در روزهای گذشته مردم شهرهای آبادان و خرمشهر در اعتراض به وضعیت نامساعد و شوری بیش از حد آب به خیابان‌ها  آمده و تظاهرات برگزار کرده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از کشته شدن یک تا ۴ نفر از شهروندان معترض است. دویچه‌وله در حال حاضر نمی‌تواند به طور مستقل این گزارش‌ها را تأیید کند. وزیر کشور اما هر گونه خبر درباره کشته شدن شهروندان در ناآرامی خرمشهر را تکذیب کرده است.

علاوه بر صدها عکس و فیلمی که در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های مختلف درباره اعتراضات مردم خرمشهر به مشکلاب آب منتشر شده، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز به وجود مشکل اذعان کرده و قول داده است تا نیمه تیرماه سال جاری این مشکل را حل کند.

نماینده خرمشهر در مجلس ایران در حالی وجود مشکلات آبی در این شهر را رد کرد که ساعاتی قبل به خبرگزاری برنا گفته بود: «لوله‌های آبرسانی در مناطق جنوبی، کفاف منابع آبی مورد نیاز خرمشهر را نمی‌دهد. لذا در حدود ۷۰ هزار متر مکعب از خط غدیر۱ آب برای مصارف مردم تامین می‌شود. بقیه نواقص را از کانال ژیان دریافت می‌کنیم و به مردم می‌رسانیم… اخیرا به علت پیشروی آب خلیج فارس در رودخانه اروند و از رودخانه اروند به رودخانه کارون، آب شور دریا وارد آب شرب مردم شد و چون سدی مقابل این حجم از آب نبود، لذا آب شور با آب شرب مردم مخلوط شد و ایجاد مشکل کرد. در عرض ۴۵ روز برای جلوگیری از ورود بیشتر آب شور دریا به منابع آب مصرفی مردم، سد خاکی احداث کردیم و در حال تخلیه مقدار آب دریا از آب شرب هستیم و آب شور را به آب قابل شرب تبدیل کرده و در اختیار مردم قرار می‌دهیم.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *