فرمانده هوا فضای سپاه: پایگاه‌های آمریکا در منطقه زیر دندان ما هستند

By | ۱۳۹۷-۰۹-۰۱

امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوا فضای سپاه چهارشنبه ۳۰ آبان گفته است، پایگاه های آمریکا در افغانستان، امارات متحده عربی و قطر و همچنین ناوهای هواپیمابر این کشور در خلیج فارس و دریای عمان در تیررس موشک‌های ایران قرار دارند.

به گزارش تسنیم، فرمانده نیروی هوافضای سپاه در مصاحبه با تلویزیون دولتی ایران با اشاره به پایگاه های آمریکا در منطقه گفت: «پایگاه های العدید و‌ ظفره کمتر از ۳۰۰ کیلومتر و پایگاه قندهار ۴۰۰ کیلومتر با ما فاصله دارند. این پایگاه‌ها‌ گوشت زیر دندان ما هستند و تکان بخورند آنها را می‌زنیم.»

آقای حاجی زاده اضافه کرده است: «همین شرایط در دریا هم هست. امروز به موشک های دریایی رسیدیم که برد ۷۰۰ کیلومتری داریم که قابل استفاده در دریای عمان است و ناوهای هواپیمابر آمریکا برای ما یک سیبل هستند.»

بولتون درباره دولت ایران: آن قدر فشارشان می‌دهیم تا شیره‌شان کشیده شود

در حالی فرمانده نیروی هوافضای سپاه این اظهارات را مطرح کرده است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با خروج از توافق هسته ای با ایران موسوم به برجام دستور بازگشت تمامی تحریم‌های تعلیق شده علیه ایران را صادر کرد و دو هفته پیش نیز تحریم های نفتی به اجرا گذاشته شد.

در همین زمینه، جان بولتون، مشاور امنیت ملی ایالات متحده، هفته گذشته گفت که آمریکا فشار بر جمهوری اسلامی را آن‌ قدر افزایش خواهد داد «تا شیره‌اش کشیده شود».

جان بولتون تصریح کرد: «فکر می‌کنیم حکومت [جمهوری اسلامی] تحت فشاری واقعی قرار گرفته و قصد و نیت ما این است که این فشار را بسیار سنگین کنیم.»

مقام‌های آمریکایی پیشتر گفته بودند که هدف بازگشت تحریم‌های آمریکا به صفر رساندن صادرات نفت ایران است.

این در حالی است که پیشتر مقامات جمهوری اسلامی چندین بار تهدید کرده‌اند که اگر ایران نتواند به صادرات نفت خود بپردازد، دیگر کشورها هم امکان صدور نفت خود را نخواهند داشت. تهدیدی که به عنوان قصد احتمالی ایران به بستن تنگه هرمز به عنوان یکی از مهم‌ترین گذرگاه‌های نفت جهان، تلقی شده است.

پس از این سخنان و تهدیدهای دیگر مقامات جمهوری اسلامی، دریاسالار جان ریچاردسون، فرمانده عملیاتی نیروی دریایی آمریکا، به ایران هشدار داد که ایالات متحده با استفاده از زور هم که شده آزادی رفت‌وآمد کشتی‌ها در تنگه هرمز را حفظ خواهد کرد.

«خودکشی موشکی»

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در بخش دیگری از این مصاحبه گفته است که علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، از سپاه خواسته است که تا دقت هدف زنی موشکی را افزایش دهند.

امیرعلی حاجی زاده در ادامه گفته است:« نقاطی که در عملیات های موشکی ما مورد هدف قرار گرفت اهداف بزرگی‌نبود و‌ در اصل اهداف هواپیما بودند اما برخی از آنها را از فاصله ۵۸۹ کیلومتری زدیم.»

این مقام سپاه همچنین تصریح کرد:رهبر جمهوری اسلامی گفته است که «موشک ها نباید به غیر نظامیان بخورد. به دلیل همین محدودیت، دو فروند از موشک‌های ما که مجهز به سیستم خود کشی هستند به دلایل فنی اختلاف در برد و سمت، خودکشی کردند.»

مقام های غربی از جمله آمریکا و فرانسه برنامه موشکی ایران را تهدیدی برای ثبات منطقه می‌دانند.

دولت دونالد ترامپ نیز که آمریکا را از توافق هسته‌ای با ایران خارج کرده است، در صدد دستیابی به توافق جدیدی است که برنامه موشکی تهران را هم شامل شود.

تهران اما همواره این درخواست‌ها را رد کرده و تاکید داشته که برنامه موشکی جمهوری اسلامی به هیچ وچه قابل مذاکره نیست.

با استفاده از گزارش‌ها تسنیم و رادیو فردا؛ خ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *