الجریده چاپ قاهره: موشک های نقطه زن که رژیم ایران برای حماس در غزه فرستاد، به دست داعش افتاد

By | ۱۳۹۷-۰۹-۰۴

به گزارش رادیو پیام اسرائیل، یک روزنامه مصری نوشت که گروه تروریستی داعش در شبه جزیره سینا توانسته است بر یک محموله بزرگ اسلحه حکومت ایران که به صورت قاچاق برای حماس در غزه فرستاده می شد مسلط شود و آن را به سود خود مصادره کند.

در گزارش های پیشین گفته شده بود که حکومت ایران در سال های اخیر ده ها کاروان بزرگ جنگ افزار برای حماس و سازمان های تروریستی دیگر در غزه، از طریق شبه جزیره سینا فرستاده است.

به گفته آگاهان، برخی از این محموله ها از طریق سودان به شبه جزیره سینا رسیده و از آن جا به مرز غزه انتقال یافته و از طریق تونل های زیرزمینی وارد آنجا شده است. در برخی موارد، این جنگ افزارها از طریق سومالی به شبه جزیره سینا رسیده و از آن جا وارد غزه شده است.

روزنامه “الجریده” چاپ قاهره، از قول یک مقام امنیتی ارشد مصری، که نامش را نبرد، نوشت که این محموله شامل موشک های نقطه زن بوده که اخیرا در ایران تکمیل گردیده و اکنون رژیم می کوشد آن ها را به دست عوامل خود در غزه نیز برساند.

سرکردگان حماس در هفته های اخیر تهدید کرده بودند که آنان موشک های دقیق تری با برد بیشتر در اختیار دارند و می تواند آن ها را به سوی نواحی پرجمعیت در مرکز اسرائیل شلیک کنند. منابع اطلاعاتی در اسرائیل نسبت به این خبر سکوت کرده اند.

الجریده نوشت: گروه داعش که بر این محموله اسلحه مسلط گردیده، چندی پیش روابط همکاری خود با حماس را متوقف ساخته و طرفین به دشمنی علیه یکدیگر پرداخته اند و اکنون داعش بر این محموله مسلط می شود.

به نوشتۀ “الجریده| مقام امنیتی مصری، از رسیدن موشک های نقطه زن به دست داعش در شبه جزیره سینا ابراز نگرانی شدید کرد و گفت که این گونه جنگ افزارها ممکن است باعث کشته شدن شمار بیشتری از سربازان مصری شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *