افزایش آمار مصدومین زلزله کرمانشاه

By | ۱۳۹۷-۰۹-۰۵

بر اساس آخرین گزراش‌ها، تعداد مصدومین زلزله یکشنبه شب( ۴ آذر ) در کرمانشاه به ۷۱۶ نفر رسید.

مرکز  زمین‌لرزه که در ساعت ۸ و ۷ دقیقه یک‌شنبه شب به وقت محلی رخ داد، حوالی سرپل‌ذهاب در استان کرمانشاه بود.

این زمین‌لرزه در بخش وسیعی از مناطق غرب و شمال غرب کشور از جمله استان‌های کرمانشاه، کردستان، لرستان، همدان، ایلام، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل و گیلان احساس شد.
ایران اینترنشنال:

گزارش‌ها حاکی است که بسیاری از مردم در نگرانی از وقوع دوباره زلزله‌ها تا پاسی از شب را خارج از خانه و در محل‌های عمومی سپری کردند.

مرتضی سلیمی رییس سازمان امداد و نجات در قصر شیرین به ایسنا گفته است که «۶۴۶ نفر از مصدومین زلزله شب گذشته در کرمانشاه تاکنون از سرپل ذهاب، گیلانغرب، قصر شیرین، دالاهو، اسلام آباد و ثلاث باباجانی بودند.» به گفته او «تخریب صددرصدی در مناطق مورد ارزیابی گزارش نشده است.»

در همین حال رضا داوودی ‌معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه از کدر شدن آب شرب منابع تامین آب شهرهای گیلانغرب، سرپل‌ذهاب، ریجاب و کرندغرب خبر داده و گفته در صورت کاهش پس‌لرزه‌ها طی ۴۸ ساعت آینده کدورت آب این شهرها به وضعیت مطلوب خواهد رسید.

زلزله یکشنبه شب در کرمانشاه پس‌لرزه‌هایی نیز داشته است و طبق آمار از ساعت یک بامداد دوشنبه ۹ پس‌لرزه بزرگ‌تر از ۳.۵ ریشتر منطق زلزله‌زده کرمانشاه را لرزانده است که بزرگترین آنها ۵.۲ ریشتر قدرت داشته است.

برخی از پژوهشگران این احتمال را مطرح کرده‌‌اند که زلزله یکشنبه شب در کرمانشاه پس‌لرزه زلزله‌ای باشد که ۲۱ آبان ماه سال گذشته روی داد.

با این حال مهدی زارع، عضو هیات علمی پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله گفته است «این زمین‌لرزه می تواند پس لرزه زلزله روز ۲۱ آبان ماه سال گذشته باشد یا خیر، چرا که این زلزله در ۲۱ کیلومتری جنوب غربی سر پل ذهاب بوده است و احتمال می‌رود که رخداد ثانویه‌ای در این منطقه رخ داده باشد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *