بیداری غرب در سایه تحریم نفتی عربستان در زمستان سرد ۱۹۷۳ میلادی !ناصر مستشار

By | ۱۳۹۷-۰۹-۰۷
غرب تصمیم گرفت تا خاورمیانه نفت خیز را به گونه ای به بحران و جنگ خونریزی بکشاند که وابستگی غرب به نفت حکومت های منطقه پایان یابد و بالعکس حکومت های دارای طلای سیاه به فروش نفت به غرب وابسته گردند!

A man dressed as an oil sheik, holds the reins of a horse that drags a car modified into a carriage during a parade on November 25, 1973, in Nuremberg, Germany. This corso was organized by the Nuernberger Zeitung (Nuremberg Newspaper) because of the driving ban due to the oil crisis on the first time on a Sunday. (AP Photo)

زمینه های شورش و نارضایتی در ایران از طریق صدور بحران معروف “بیماری هلندی در حوزه اقتصاد” کلید خورد! پیش زمینه های یک بحران اجتماعی به رهبری روحانیت و به زعامت خمینی از مدت ها پیش رصد می شد و لاجرم در سال 57 به یک فاجعه تاریخی تبدیل شد و چهره استراتژیکی منطقه می بایستی برای همیشه عوض می شد! بحران ومناقشه مرزی ایران و عراق که با قرار داد 1975 در دوران شاه ، ظاهرا پایان یافته بود اما با ورود خمینی به ایران و تلاش وی برای وحدت شیعیان عراق و ایران ـ بهترین زمینه ها را برای آغاز یک جنگ بیهوده بین ایران و عراق را آماده ساخت .اعراب در وحشت از پیشروی شیعه صفوی به رهبران ایران مبلغ 60 میلیارد دلار غرامت جنگی اعطاء کردند تا آن جنگ در همان آغاز به پایان برسد اما رژیم ولایت فقیه آرزوی تصاحب همه کشورهای اسلامی را در رویای خویش داشت !
اتحاد تاریخی اعراب علیه اسرائیل در وحشت از صدور انقلاب شیعه صفوی به منطقه ، به ائتلاف اعراب علیه رژیم اسلامی تبدیل شد و این روزها کم کم به اتحاد اعراب و اسرائیل علیه حاکمان اسلامی تبدیل خواهد شد!
در زمستان سرد سال 1973 ملک فیصل پادشاه عربستان ،مدت سه ماه فروش نفت به اروپا را تحریم کرد.شاه ایران درآن قضیه شرکت نکرد اما بعدا تهدید که ایران نیز در سال 1979 از کنسرسیوم نفت خارج خواهد شده به تملک ملت ایران در می آید که مصادف با سرنگونی حکومتش شد! غرب در انتقام از تحریم نفتی عربستان سعودیک که عامل بحران یعنی ملک فیصل را از طریق پسر بردارش که یک دوست دختر موطلائی ازامریکائی داشت، ترور کرد و ملک خالد متمایل به غرب به جای برادرش نشست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *