«دورهمی» خامنه‌ای با برنامه‌سازان صدا و سیمایش: در حکم نیروهای مسلح در جنگ هستید!

By | ۱۳۹۷-۰۹-۱۲

-خامنه‌ای از برنامه‌سازان بی‌نام و نشان صدا و سیمای رژیم خواسته تا با موضوع «شهدا، دفاع مقدس، انقلاب، سبک زندگی اسلامی، انگیزه‌های ایمانی ملت، ایستادگی در برابر ابرجنابتکاران و مفسدان عالم» برای مخاطب داخلی و خارجی فیلم و سریال بسازند.
-او دوباره نسبت به «جنگ نرم» هشدار داده و گفته آنها که به این جنگ نرم بی‌توجهند با دشمن همراهی می کنند و مسئولیت‌ناپذیران در قبال آن دشمن‌شیفته‌اند.

دیدار خامنه‌ای با جمعی از عوامل صدا و سیمای جمهوری اسلامی

-خامنه‌ای هنرمندان را به نیروهای مسلح تشبیه کرده.
-از برنامه‌سازانی چون مهران مدیری، رامبد جوان، حمید گودرزی و منوچهر هادی در این «دورهمی» که تازه الان رسانه‌ای شده خبری نبود.

کیهان لندن:

 علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی در پی دیداری که با تعدادی از کارمندان و تهیه‌کنندگان و کارگردانان بی‌نام و نشان سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی داشته، حالا نامه‌ای به آنها نوشته و دستور داده تا حواسشان به جنگ نرم باشد! او هنرمندان و متفکران را به «نیروهای مسلح» در جنگ سخت توصیف کرده است.

رسانه‌های داخلی نوشته‌اند که علی خامنه‌ای در آبان ماه با جمعی از کارمندان و تهیه‌کنندگان و کارگردانان درجه سه صدا و سیمای جمهوری اسلامی دیداری داشته که به تازگی رسانه‌ای شده است. تصاویر منتشر شده از این دیدار نشان می‌دهد که فقط سعید سعدی تهیه‌کننده شناخته شده سینما در این «دورهمی» با خامنه‌ای دیده می‌شود و خبری از سینماگران، نویسندگان و کارگردانان شناخته شده و حتی درجه دوم نیست.

حالا، نامه‌ای از خامنه‌ای خطاب به این تعداد از دست اندرکاران صدا و سیمای جمهوری اسلامی منتشر شده که گویا در آن دورهمی ۵ ساعته‌ در آبان‌ماه فرصت بیان آنها را نداشته است! در این نامه رهبر نظام از حاضرین در این دیدار خواسته تا «جنگ نرم دشمن» را جدی بگیرند.

وی در این نامه نوشته است: «جنگ نرم همه‌جانبه‌ی دشمن، امروز قابل انکار نیست. با این‌حال، برخی آن را انکار می‌کنند و این خود نیز بخشی از جنگ نرم است.»

او هنرمندان، اهالی فکر و نظر را «در حکم نیروهای مسلّح در جنگ سخت» دانسته و نوشته که «برخی بی‌تفاوت از برابر این حادثه‌ی ملی می‌گذرند، برخی هم با دشمن همراهی و به او کمک می‌کنند؛ آنها مسئولیت‌ناپذیر و اینها دشمن‌شیفته‌اند. در مقایسه با نیروهای مسلّح در جنگ سخت، می‌توان گناه این دو دسته را تشخیص داد.»

خامنه‌ای همچنین خواستار میداندار شدن هنر شده و جایگاه فیلم و سریال را در این میان بسیار برجسته خوانده است.

او تأکید کرده که این هنرمندان در سریال‌ها به مسائلی چون «شهدا، دفاع مقدس، انقلاب، سبک زندگی اسلامی، انگیزه‌های ایمانی ملت، ایستادگی در برابر ابرجنایتکاران و مفسدان عالم» بپردازند و «عظمت و استقلال و شجاعت و ظرفیت‌های علمی و عملی این ملت را با زبان هنر» بیان کنند.

علی خامنه‌ای از حاضرین در این «دورهمی» خواسته تا به «این موضوعات بسی جذاب و پرمخاطب» به طرز «درست و هنرمندانه» برای «هم در داخل کشور و هم در دیگر کشورها و ملت‌ها» بپردازند.

صدا و سیمای جمهوری اسلامی به عنوان رسانه‌ای وسیع اما تک‌صدا، یکی از بدترین روزهای خود را می‌گذراند. به حدی که مسئولان صدا و سیمای رژیم نه توقعات خامنه‌ای به عنوان رئیس بالادستی خود را برآورده کرده‌اند و نه مردم را با خود همراه دارند. با روی کار آمدن علی‌عسگری، صدا و سیمای جمهوری اسلامی بیش از پیش به محاصره نیروهای سپاه پاسداران و بسیج درآمده که با صرف بودجه‌های کلان دست به دامان چهره‌هایی چون محمدرضا گلزار، مهران مدیری، حمید گودرزی منوچهر هادی و رامبد جوان شدند تا تماشاگر جذب کنند.

با اینهمه، «دورهمی» اخیر خامنه‌ای با افرادی که «هنرمندان» خوانده شد، نشان از بیابان برهوتی دارد که حتی با پول هنگفت هم دیگر نمی‌شود آن را سرسبز کرد چرا که اگر می‌شد باید در این مراسم حداقل رامبد جوان یا مهران مدیری حضور می‌داشتند که ۲ تا ۴ سال از صدا و سیمای رژیم ارتزاق کردند. از سوی دیگر، رسانه‌های اصولگرا مدعی هستند که خامنه‌ای از سینمای ایران دست شسته و آن را قبول ندارد. آنها می‌گویند خامنه‌ای از سینما راضی نیست، خصوصا سینماگرانی که برای آنسوی آب‌ها فیلم می‌سازند و در جشنواره‌های بین‌المللی شرکت می‌کنند.

برنامه‌سازان بی‌نام و نشان صدا و سیمای جمهوری اسلامی در «دورهمی» با خامنه‌ای

واقعیت این است که سینمای جشنواره‌ای هم دیگر رونق سابق را ندارد و نفوذ مافیای قدرتمند سپاه پاسداران و پول‌های کثیف، توانی برای رشد استعدادهای تازه در این عرصه نمی‌گذارد. نتیجه ۴۰ سال فشار و سانسور در سینما، تولید محصولات سینمایی بی‌ارزش و یک‌بار مصرف است که داد مخاطب را نیز در آورده است. فیلم‌هایی مانند «لس‌آنجلس- تهران» و «خانم یایا» تهیه‌کنندگانش را مجبور به پاسخگویی در قبال انتقاد شدید مخاطبان کرده است.

اگر دیروز، علی خامنه‌ای با مجید مجیدی، ابراهیم حاتمی‌کیا، مسعود جعفری جوزانی، سیروس مقدم، محمدرضا ورزی، پروانه معصومی، شهاب حسینی، محمد حسین لطیفی، مهدی سجاده‌چی، ضیاءالدین دری، و ابوالقاسم طالبی دیدار می‌کرد، امروز سراغ کسانی می‌رود که وبسایت‌های اصولگرا تصاویرشان را منتشر می‌کنند و برای مخاطب توضیح می‌دهند که آنها چه کسانی هستند و اسمشان چیست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *