ملی‌پوش مدال‌آور بخاطر بی حجابی محروم شد

By | ۱۳۹۷-۰۹-۱۳

اولین مدال‌آور ملی پوش زن بیلیارد ایران به دلیل آنچه «بی حجابی» نامیده شد، از سوی کمیته انضباطی فدراسیون «بولینگ، بیلیارد، و بولس» به دو سال محرومیت از حضور در میادین ورزشی محکوم شد.

«اکرم محمدی امینی» اولین مدال‌آور ملی پوش زن بیلیارد ایران به دلیل آنچه «بی حجابی» نامیده شد، از سوی کمیته انضباطی فدراسیون «بولینگ، بیلیارد، و بولس» به دو سال محرومیت از حضور در میادین ورزشی محکوم شد.

به گزارش صدای آمریکا، «اکرم محمدی امینی» ملی پوش بیلیارد ایران، از سوی این فدارسیون به دو سال ممنوعیت از حضور در اماکن و رویدادهای ورزشی بولینگ، بیلیارد، و بولس (یک سال تعلیق) محکوم شد.

پیش از اعلام رسمی محرومیت این ورزشکار از سوی کمیته انضباطی فدراسیون بیلیارد، اکرم محمدی گفته بود که دلیل محرومیتش به خاطر مصاحبه سال گذشته او است که در آن گفته بود با فروش آخرین میز باشگاهش به مسابقات جهانی رفته‌است.

گزارش‌ها حاکی‌است که اتهامات این ورزشکار‌ بی حجابی و عدم رعایت شئونات اسلامی است. همچنین خانم محمدی متهم است که اردو را ترک کرده و در مسابقات حضور نداشته است. این در حالی است که این ملی پوش این اتهامات را رد کرده و در صفحه اینستاگرام خود با لحنی کنایه‌آمیز نوشته است که دیگر از چیزی تعجب نمی کند و اینجا «عدالت» علاوه بر «حقیقت» موج می زند.

اکرم محمدی امینی، که سابقه حضور در مسابقات جهانی را دارد،‌ اولین زن ورزشکار بیلیارد ایران است که مدال آسیایی این رشته را برای ایران به ارمغان آورد. او در رقابت‌های ورزش‌های بیلیاردی قهرمانی آسیا در سال ۹۵ مدال برنز کسب کرد.

جمهوری اسلامی حضور ورزشکاران زن ایرانی بدون حجاب در مسابقاتی که مردان در سالن آن حضور دارند را ممنوع کرده و با آن به عنوان تخلف برخورد می‌کند. البته مشخص نیست که بی حجابی که مسئولان فدراسیون، اکرم محمدی را به آن متهم کرده‌اند، در زمان مسابقات بوده یا خیر.

همچنین او در استوری اینستاگرام خود با انتشار جزئیاتی از موضوع محرومیت خود خطاب به مسئولان فدراسیون بیلیارد جمهوری اسلامی پرسید: «می شود بگویید چه کسی و کدام کمیته انضباطی به جرم شما رسیدگی می کند؟»

او در بخش دیگری از این استوری نوشت: «جرمم این است که زن هستم و تن به بردگی ندادم و لاغیر.. من آخرین مسابقاتم مردادماه سال ۹۷ بوده و ظاهرا با توجه به شرکت در مسابقات مشکلات انضباطی نداشتم. ولی بعد از شهریور ۹۷ یکی دوبار ناخن‌هایم را نگرفتم و چندباری هم تن به خواسته آقایان ندادم و جواب‌های نه از من شنیدند.»

اکرم محمدی نوشت که به هیچ کدام از نامه‌هایی که به وزارت ورزش فرستاده پاسخی داده نشده و حتی زهرا موسوی مدیرکل دفتر هماهنگی امور بانوان وزارت ورزش پیش از رای کمیته انضباطی نیز به او گفته است: «یکسال برای خودت تمرین کن و شاگرد بگیر، اگر فدارسیون بخواهد با تو تماس خواهد گرفت.»

این ورزشکار در آخرین پست اینستاگرام خود نوشت به خاطر زن بودن اینگونه ناعادلانه، یکطرفه، و سلیقه‌ای محاکمه شده است.

این ملی پوش بیلیارد ایران روز یکشنبه به خبرگزاری ایسنا گفت​ که این افراد با آبروی من بازی کردند و در همه جا به رسانه‌ها می‌گویند که من مشکل اخلاقی دارم. مخصوصا وقتی فرد مورد نظرشان یک خانم باشد، زدن این اتهامات بهترین راه است. تاکنون سکوت کرده بودم اما وقتی با آبرویم بازی می‌شود نمی‌توانم حرفی نزنم.

این اولین بار نیست که فدراسیون بیلیارد جمهوری اسلامی ایران ورزشکاران زن را به اتهام آن چه بی حجابی اعلام می کند از حضور در میادین ورزشی محروم کرده است. پیش از این در فروردین ماه سال ۹۶، فدراسیون بولینگ و بیلیارد ایران چند تن از بیلیاردبازان زن را به دلیل آنچه رعایت نکردن «شئونات اسلامی» نامید، به مدت یکسال از شرکت در مسابقات محروم کرد.

همچنین حجاب اجباری ورزشکاران زن و بعد بی حجابی آنها در خارج از کشور، بارها موجب برخورد فدراسیون های ورزشی جمهوری اسلامی با ورزشکاران شده است.

در دی ماه سال ۹۶ رئیس فدراسیون ژیمناستیک ایران اعلام کرد با یک دختربچه ژیمناست که بی‌حجاب در مسابقات مالزی شرکت کرد، برخورد انضباطی می‌شود.

اسفندماه سال ۹۵ هم «درسا درخشانی» شطرنج بازی که بدون حجاب در مسابقات شطرنج اسپانیا شرکت کرده بود، از حضور در تیم ملی ایران محروم شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *