واشنگتن فری بیکن: برنامه ایران برای یک جنگ بزرگ در خاورمیانه

By | ۱۳۹۷-۰۹-۱۷

 نشریه اینترنتی واشنگتن فری بیکن در گزارشی نوشت: دولت ترامپ فاش کرد ایران در ساخت چند تونل زیرزمینی به داخل اسرائیل که شبه نظامیان حزب الله و دیگر نیروهای تروریستی از آن ها برای حملاتی استفاده می کنند، نقش داشته است. مقام های دولتی آمریکا نگران این هستند که تهران در صدد فراهم کردن مقدمات یک جنگ منطقه ای عظیم باشد.

صدای آمریکا :

مقام های آمریکایی آشنا با عملیات کشف تونل های جدید در اوائل هفته جاری توسط اسرائیل می گویند شاهد یک افزایش شدید فعالیت در این حوزه از سوی گروه تروریستی دست نشانده ایران هستند.

حزب الله و حماس سال ها است از این تاکتیک برای حملات فرامرزی علیه غیرنظامیان و پرسنل نظامی اسرائیل استفاده می کنند.

عملیات نابودی این تونل ها به فاصله کوتاهی پس از دیدار مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در حاشیه اجلاس ناتو در بروکسل انجام گرفت.

زمان این حمله از هماهنگی عمیق اسرائیل با دولت ترامپ حکایت دارد. دولت ترامپ می گوید در تلاش های اسرائیل برای ناکام گذاشتن دستگاه ترور ایران در کنار اسرائیل می ایستد.

سناتور جمهوریخواه تد کروز گفت تونل ها نشان می دهد که ایران پول آزاد شده از لغو تحریم ها در دوره اوباما را خرج مقاصد نظامی کرده است. یک سخنگوی تد کروز می گوید: «سناتور کروز کارزار اسرائیل علیه این تونل ها را به دقت دنبال می کند.»

برایان هوک، مسئول ارشد امور ایران در دولت ترامپ، در مورد تونل ها می گوید: «حفر تونل از زیر مرز به درون کشوری دیگر توسط حزب الله نمونه دیگری از سیاست خارجی انقلابی ایران است که توسعه طلبانه و بر هم زننده ثبات در خاورمیانه است.»

تونل های ترور تنها بخشی از مداخلات نظامی تحریک آمیز ایران در سراسر خاورمیانه شامل سوریه و یمن است.

ایران در هفته های اخیر موشک های بالیستیک میان بردی با قابلیت حمل کلاهک هسته ای آزمایش کرد که می تواند اسرائیل و اروپا را هدف بگیرد. نیروهای ایران همچنین به ایجاد مزاحمت برای شناورهای نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس ادامه داده و تهدید به بستن تنگه هرمز می کنند.

یک مقام ارشد دولت آمریکا که مسئول امور اسرائیل است با اشاره به این که ساخت تونل ها سال ها در جریان بوده است، می گوید: «وقتی این امر را به فعالیت های حماس در نوار غزه و آن چه ایران در سوریه انجام می دهد اضافه کنیم، راهی جز این نتیجه گیری نمی ماند که ایران ضمن راه انداختن جنگی کم سر و صدا علیه اسرائیل در حال آماده شدن برای یک جنگ منطقه ای عظیم است.»

تصور می شود حزب الله دست کم ۱۲۰ هزار موشک در اختیار داشته باشد که با کمک ایران دقت شان بسیار بالاتر رفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *