درخواست «پاداش ۱۵ میلیارد ریالی» مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی

By | ۱۳۹۷-۰۹-۲۰

استان‌وایر- نامه‌ای در فضای مجازی دست به دست می‌شود که نشان می‌دهد مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی برای خود و شش تن دیگر خواستار پرداخت پاداش به مبلغ ۱۵ میلیارد ریال شده است.

سایت محلی «آناج» گزارش کرده که این سند همزمان با صدور رأی قطعی دادگاه تجدیدنظر مبنی بر مشروعیت وقف اراضی صوفیان موسوم به قائم‌مقام فراهانی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

به نوشته این سایت این نامه نشان می‌دهد علی مصائبی از مدیرکل حقوقی سازمان اوقاف و امور خیریه خواستار پرداخت مبلغ ۱۵ میلیارد ریال حق‌الوکاله برای وکیل پرونده و مبلغ ۱۵ میلیارد ریال دیگر برای عوامل دخیل و تاثیرگذار در اخذ رأی شده است.

در این نامه که توسط یکی از رسانه‌های محلی منتشر شده نام مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی و دفتردارِ مدیرکل نیز به چشم می‌خورد.

تاکنون صحت و سقم این نامه توسط مسئولان ذی‌نفع تایید نشده است و عده‌ای آن را مربوط به پرونده موقوفات قائم مقام فراهانی می‌دانند.

آبان ماه امسال  ۳۸ هزار هکتار اراضی «قائم مقام فراهانی» پس از سال‌ها کشمکش حقوقی با حکم دادگاه به نفع موقوفات آذربایجان شرقی ثبت شد.

اراضی «قائم‌مقام فراهانی» در حومه تبریز که وسعتی بالغ بر ۳۸ هزار هکتار دارد، از آن زمین‌های است که جنجال‌های زیادی در استان به راه انداخته است.

سازمان اوقاف می‌گوید که «این ۳۸ هزار هکتار زمین که از حوالی فرودگاه بین‌المللی تبریز تا پنج کیلومتر بعد از شهر صوفیان» است از «موقوفات قائم‌مقام فراهانی» به‌شمار می‌رود.

در حال حاضر اغلب این اراضی به‌صورت استیجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چهار هزار هکتار از این اراضی در اختیار شهرک صنعتی بعثت و ۲۱۰۰ هکتار ان هم در شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری خارجی واقع شده است.

بخشی از اراضی منطقه ویژه اقتصادی سهلان، شهرک چرمشهر تبریز، تعدادی از روستاهای حومه تبریز و شبستر، بخشی از اراضی تحت تملک منابع طبیعی و بسیاری از اراضی دیگر جزء این ۳۸ هزار هکتار هستند که سازمان اوقاف همگی آنها را در اختیار گرفته است.

۲ thoughts on “درخواست «پاداش ۱۵ میلیارد ریالی» مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی

  1. جواد

    وای بر بیغیرتی ما ایرانیان که اینچنین آخوندهای بیناموس و مزدوران حلقه به گوششان ، سرمایه و دارایی ملت را تاراج میکنند و کک مان نمی گزد !!!

  2. قنبر

    سلام و سپاس از خبرگزاری که با صداقت مطالب رو روشنگری نموده فقط امیدوارم سازمان بازرسی دقیق اوقاف استان رو مورد توجه قراره بده خصوصا تو بحث خانه های اوقافی و وام های بدون بهره کلان
    البته فقط طعم خوش پول نیست، نبود عوامل ارزشی حراست و بازرسی تو مجموعه است که آقایون حراست و بازرسی اوقاف هم اسمشون تو پاداش نجومی میاد!
    یکی نیست بپرسه آقازاده ها و معاون آقای مدیرکل از کجا صاحب خونه های چند صد میلیونی تو محل موقوفات شدن و وام های کلان کم بهره می گیرند واقعا جای تاسف داره اینا باید از مردم عذر بخوان بابت این گستاخی..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *