ادعای بانک مرکزی: بعضی ها با تبلیغ منفی می خواهند جلوی کاهش نرخ ارز را بگیرند 

By | ۱۳۹۷-۰۹-۲۳
به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی بانک مرکزی مدعی شد که ارزش پول ملی در حال تقویت مداوم است و این را در روند کاهشی نرخ ارز می بینیم.

به گفته مسئولین روابط عمومی، برخی کانال های ناشناخته مجازی (!) با انتشار جملات جعلی در مورد «وضعیت اقتصادی کشور»، «هزینه بر بودن پایین نگاه داشتن قیمت ارز برای بانک مرکزی» و انتساب آن به عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی، تلاش می کنند نسبت به بازار پول و ارز در بین مردم نگرانی ایجاد کنند.

روابط عمومی بانک مرکزی بدون اینکه اشاره مستقیمی به این «جملات جعلی» بکند، ضمن تکذیب این گونه مطالب منتسب به همتی، تاکید کرد اظهارات رئیس کل بانک مرکزی در سایت بانک مرکزی، رسانه های رسمی کشور و اینستاگرام ایشان منعکس می شود؛ لذا مردم و رسانه ها توجهی به این خبرسازی های هدفدار نکنند و مطلع باشند هر خبری مرتبط با رئیس کل بانک مرکزی ابتدا در سایت بانک مرکزی و رسانه های رسمی منتشر می شود و نه کانال های بی نام و نشان!

لازم به ذکر است که نوسانات شدید قیمت ارزهای خارجی در 9 ماهه اخیر از نظر بسیاری کارشناسان امور اقتصادی، طبیعی نبوده و به میزان زیادی نتیجه تصمیمات آگاهانه مقامات حکومتی برای مهار موقتی بحران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *