پشت پرده حکم اعدام حمید باقری درمنی ملقب به سلطان قیر: انتقام صادق و فاضل لاریچانی یا اجرای عدالت؟

By | ۱۳۹۷-۰۹-۲۶

سحام  :
غلامحسین اژه ای چند روز پیش در کنفرانس خبری گفت که حکم اعدام حمید باقری در دیوان عالی کشور تایید شده است.

به گزارش سحام،‌ بنا به نظر ناظران مستقل، جرم او در حد چند سال حبس بوده و نه اعدام، اما شخص صادق آملی لاریجانی، رئیس دستگاه قضا به دنبال اعدام اوست. دلیل اصلی آن نیز نقش باقری درمنی در ترتیب دادن جلسه ای میان فاضل لاریجانی (برادر آملی لاریجانی) با سعید مرتضوی است که فیلم آن توسط محمود احمدی نژاد در مجلس منتشر شد.
بنا به این گزارش، حمید باقری هیچ اطلاعی از نقشه احمدی نژاد در اینباره نداشته است. او دوست نزدیک فاضل لاریجانی بوده و بابک زنجانی به او گفته بود که می خواهد جلسه ای میان او(فاضل) و مرتضوی بگذارند که زمینه آشتی میان صادق آملی لاریجانی و محمود احمدی نژاد را فراهم کنند.
بنا بر این ماجرا، برادران لاریجانی تصور می کنند که حمید باقری در این توطئه دست داشته است. لذا فساد اقتصادی را بهانه اعدام او کرده اند.
نامه صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه به آیت الله خامنه ای برای گرفتن آن مجوز درباره محکومان اقتصادی نیز در واقع برای این بود که دستانش برای اعدام و نیز فریب دادن به بهانه مبارزه با فساد، در این پرونده بازشود.

متن زیر، محتوای فایل صوتی است که توسط حمید باقری درمنی از زندان اوین برای رهبری فرستاده شده و سحام به نسخه ای از آن دست یافته است:

رهبر معظم انقلاب
با سلام و تحیات

استجازه حضرتعالی برای من نعمتی بود تا نامه‌ای از سر درد و تظلم خواهی به شما بنویسم. روز یکشنبه مورخ ۹۷/۹/۱۸ سخنگوی دستگاه قضا تایید حکم اعدام بنده در دیوان عالی کشور را به رسانه‌ها اعلام نمود و مرا به یاد همان یکشنبه سیاه مجلس شورای اسلامی که در درگیری جناحی آقایان لاریجانی و احمدی نژاد نام بنده برده شد انداخت. از آن روز حدود پنج سال می‌گذرد و طی این مدت با اتهامات کذب و واهی در زندان هستم. باورش سخت است که با غرض ورزی و کینه توزی در دقیقه نود پایان دوره انتقام آن روز را از من گرفتند. عدم اجرای عدالت سیاسی،رسانه‌ای ظلمی است که به نظام مقدس جمهوری اسلامی توسط عده‌ای وارد می‌شود. خواهشمند است با دستور توقف اجرای حکم و بررسی دقیق پرونده نگذارید جان ناقابل بنده در دوران زعامت حضرتعالی به ناحق ستانده شود.

حمید باقری درمنی
۱۹ آذر ۹۷
زندان اوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *