خبرهای ضدونقیض از علت مرگ فرمانده قرارگاه ثامن‌الائمه سپاه, فرمانده قرارگاه ثامن الائمه در دفترش کشته شد

By | ۱۳۹۷-۰۹-۲۶

دیدگاه نو – سردار سرتیپ قدرت ‌الله منصوری فرمانده قرارگاه ثام الائمه به دلیل شلیک گلوله به سرش جان باخت. پس از درگذشت سردار منصوری روابط عمومی نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای کشته شدن فرمانده قرار گاه ثامن الائمه را بر اثر « سانحه» عنوان کرده است.

در اطلاعیه نیروی زمینی سپاه آمده است: “سردار سرتیپ پاسدار قدرت الله منصوری، فرمانده قرار گاه ثامن الائمه نیروی زمینی سپاه، حین بررسی و تنظیف سلاح انفرادی خود از ناحیه سر دچار سانحه شد و به لقاءالله پیوست.” او چهار سال پیش به فرماندهی قرارگاه در شمال شرق ایران منصوب شد. آقای منصوری پیش از این فرمانده تیپ ۲۱ امام رضا، فرماندهی لشکر ۵ نصر و فرماندهی قرارگاه قدس را برعهده داشت.

رادیو فردا هم در این باره نوشت:

خبرهای ضدونقیض از علت مرگ فرمانده قرارگاه ثامن‌الائمه سپاه

در حالی‌که سپاه پاسداران علت مرگ قدرت‌الله منصوری، فرمانده قرارگاه ثامن‌الائمه نیروی زمینی را «سانحه» اعلام کرده، دو رسانه محافظه‌کار از درگذشت وی پس از یک دوره طولانی «بیماری» خبر می‌دهند.

روابط عمومی نیروی زمینی سپاه روز یکشنبه ۲۵ آذر اعلام کرد که آقای منصوری «حین بررسی و تنظیف سلاح انفرادی خود» دچار سانحه شد.

بر اساس این بیانیه، وی از ناحیه «سر دچار سانحه» شده و جان باخته است.

این در حالی است که باشگاه خبرنگاران جوان، ابتدا در یک خبر نوشت که این فرمانده «پس از یک دوره بیماری دعوت حق را لبیک گفت» و بعد از آن بر اساس بیانیه نیروی زمینی سپاه، خبر خود را اصلاح کرد.

پایگاه خبری «صبح توس» نیز علاوه بر اینکه از درگذشت منصوری به دنبال «یک دوره بیماری» خبر داده، نوشت که وی در بیمارستانی در مشهد جان باخته است.

در این گزارش‌ها به نوع بیماری وی اشاره نشده است.

قدرت‌الله منصوری از سال ۹۳ با حکم فرمانده کل سپاه پاسداران به سمت فرماندهی قرارگاه ثامن‌الائمه نیروی زمینی سپاه منصوب شده بود.

وی پیشتر نیز فرماندهی تیپ ۲۱ «امام رضا»، فرماندهی لشکر «پنج نصر» و فرماندهی قرارگاه «قدس» را بر عهده داشت.

بدنبال مرگ نظامی ارشد، محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران، احمد علم‌الهدی، نماینده علی خامنه‌ای در استان خراسان رضوی، نیز پیام‌های تسلیتی صادر کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، قدرت‌الله منصوری در آذرماه سال ۹۶ در یک همایش گفته بود «زمانی که اوج درگیری‌ها با تکفیری‌ها در منطقه برقرار بود»، آقای خامنه‌ای دستور تشکیل قرارگاه ثامن‌الائمه در شرق ایران را صادر کرد.

وی گفته بود: «این دستور به دلیل جلوگیری از شرارت‌ها و مشکلاتی که ممکن بود از این طریق و از مرزهای شرقی به وجود آید، داده شد. گرچه در همان زمان نیز شکست داعش پیش‌بینی می‌شد».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *