وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی درباره اتحاد اپوزیسیون خارج کشور هشدار داد 

By | ۱۳۹۷-۰۹-۲۸

محمود علوی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی، با حضور در مجلس  گفت که نیروهای اپوزیسیون و مخالفان خارج از کشور در تلاش‌ هستند تا “صف مبارزه خودشان با جمهوری اسلامی را یکی کند”.

به گزارش بی بی سی، علوی، این توضیحات را برای پاسخ به اظهارات جهانبخش محبی‌نیا، نماینده میاندوآب درباره “تمهیدات امنیتی وزارت اطلاعات برای رفع اقدامات مخل امنیت” ارائه کرد.

وزیر اطلاعات در این جلسه درباره اتحاد جریان‌های اپوزیسیون جمهوری اسلامی هشدار داد و گفت: “در سطح دنیا در یکی دو سال اخیر بیش از ۶۴ همایش، نشست و هم‌اندیشی بین جریان‌های مختلف قومی و ضدانقلابی برگزار شده است که چگونه صف مبارزه خودشان با جمهوری اسلامی را یکی کند”.

به گفته او، مخالفان جمهوری اسلامی در خارج کشور که در ادبیات رسمی حکومت ایران “ضدانقلاب” خوانده می‌شوند، سعی در “همگرایی و هم‌افزایی” دارند و می‌خواهند به هم نزدیک شوند.

به باور علوی این حرکات با حمایت کشورهای خارجی و سرویس‌های امنیتی‌شان از جمله ایالات متحده آمریکا و اسرائیل صورت می‌گیرد.

وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی گفت که شرایط امنیتی فعلی با سال‌های گذشته متفاوت است و افزود که سرویس‌های امنیتی کشورهای همسایه و حتی کشورهای دوردست “مستقیم” علیه ایران وارد عمل می‌شوند.

علوی گلایه کرد که با وجود تغییر شرایط، وضعیت بودجه‌ وزراتخانه تحت امرش تغییر نکرده و این بودجه با “تهدیدات جدید” و “انتظارات” از این وزراتخانه تناسب ندارد.

وزیر اطلاعات همچنین در سخنان امروزش در مجلس سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای همسایه را متهم کرد که “گروه‌های تروریستی”را برای حمله به اهدافشان در ایران آموزش می‌دهند و به سلاح‌ها و تکنولوژی‌های پیشرفته مجهز می‌کنند.

او با این حال از کارنامه وزارت اطلاعات دفاع کرد و مدعی شد: “با همه این شرایط وزارت اطلاعات موفق شده از هر صد اقدام تروریستی ۹۷ تا ۹۸ اقدام آنها را خنثی کند و تنها یکی دو مورد موفق شدند”.

پس از حمله مسلحانه به رژه‌ نیروهای مسلح در اهواز، شماری از نمایندگان مجلس از نهادهای امنیتی ایران انتقاد کرده بودند.

در پایان این بخش از جلسه امروز مجلس نماینده شاهین دژ، میاندوآب و تکاب از پاسخ‌های وزیر در خصوص “تمهیدات وزارت اطلاعات برای رفع اقدامات مخل امنیت و جلوگیری از هرگونه بحران در سال ۹۷” قانع شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *