علت اعتراض کارگران فولاد اهواز از نظر مدیر عامل بانک ملی 

By | ۱۳۹۷-۰۹-۳۰

 حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران که در حال حاضر مالکیت گروه صنعتی فولاد را در اختیار دارد گفته است: «این کارخانه تا زمانی که کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه اعتراض کردند و به دنبال جلب حمایت سایر کارگران بودند، فعال بود؛ ولی کارگران آن به بهانه حمایت از کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه کارشان را تعطیل کردند».
ایسنا:
او مدعی است که «عوامل بیرونی» کارگران این واحد تولیدی را تحریک کردند چون «دشمنان ایران بر این باور بودند که بعد از تحریم‌ها مردم با نارضایتی به خیابان‌ها می‌آیند که این پروژه آن‌ها عملی نشده است و حالا سعی می‌کنند از طریق تحریک کارگران کار خود را پیش ببرند».

این در حالی است که دو خط از پنج خط تولید این کارخانه تعطیل است و بنا به اعتراف مدیرعامل گروه ملی فولاد توقف خطوط تولید باعث غیر فعال شدن پنجاه درصد از نیروی کار این شرکت شده است.

لازم به ذکر است که کارگران معترض که طی روزهای اخیر ده ها تن از آن ها بازداشت و تعدادی شان بعدا آزاد شدند، خواهان راه‌اندازی مجدد خطوط تولید، تامین مواد اولیه، روشن شدن وضعیت قراردادها، امنیت شغلی و بیمه، و آزادی یاران و پایان بخشیدن به پیگرد و سرکوب کارگرانند. این در حالی است که به گفته حسین‌زاده، راه‌اندازی مجدد خطوط تولید «توجیه اقتصادی ندارد». 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *