ابعاد جدیدی از نقش و ادعای محسن رضایی در عملیات کربلای ۴ , برای فریب دشمن ۱۵هزار نفر باید کشته می شدند؟!

By | ۱۳۹۷-۱۰-۰۸

نامه سرگشاده آشنا به محسن رضایی درباره عملیات کربلای ۴

فرمانده عملیات فریبنده
سلام بر شما / وقت آن رسیده که در سی‌امین سالگرد پایان جنگ و چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی تن به شفافیت داده و به سوالات کهنه بسیجیان و خانواده‌های شهدا و ایثارگران در باره  رازهای سربه‌مهر دفاع مقدس پاسخ دهید.
شما تا به حال در قامت یک قهرمان ملی جلوه کرده‌اید اما اکنون با این سخنان در باب آن عملیات تلخ دیگر نمی‌توانید پشت نام سرداران شهید پنهان شوید و باید خود را برای سوالات سخت آماده کنید.
همه باید مراقب خودشیفتگی باشیم.

آشنا در‌ جدال با رضایی سند رو کرد

حسام‌الدین آشنا در ادامه جدال مکتوب خود با محسن رضایی درباره عملیات کربلای ۴، خاطره‌ای از سردار مهدیقلی رضایی را به نقل از کتاب «لشکر خوبان» منتشر کرد که در ادامه می‌خوانید:

«داخل سنگر شدم، امین آقا (سردار شریعتی) پای بیسیم دوزانو نشسته بود. پرسیدم کی به آب بزنیم؟ گفت: حتی ساعت عملیات هم لو رفته ولی آقا محسن (رضایی) قبول نمی‌کند که عملیات لغو شود. تو به غواص‌ها بگو به‌محض شلیک از طرف دشمن، برگردند.»

یاشار سلطانی: کربلای۴ گر هم فریب بود، فریب_مردم بود نه دشمن!

واکنش یاشار سلطانی به ادعای عجیب محسن رضایی در مورد عملیات_فریب کربلای۴:

کربلای۴ عملیات فریب نبود، بلکه ژست‌ها و سخنان نظامیون سیاسی شده‌ای است که می‌خواهند با دستکاری در گذشته، آینده خودشان را بسازند.

اگر هم فریب بود، فریب_مردم بود نه دشمن!

از پدر و مادرانی که پس از ۳۰سال هنوز داغ جگرگوشه شان تازه است شرم کنید.
———————————-
در خاطرات هاشمی رفسنجانی در مورد عملیات کربلای 4 چه آمده است؟
«هزار نفر شهید و 3900 نفر مفقودالاثر شدند»

واکنش ها به سخنان محسن رضایی در مورد عملیات کربلای 4؛

برای فریب دشمن ۱۵هزار نفر باید کشته می شدند؟!


محسن رضایی دبیر فعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده سپاه پاسداران انقلاب در سال‌های جنگ در سالگرد عملیات کربلای ۴،طی توییت بحث برانگیزی مدعی شد “عملیات کربلای_چهار برای فریب دشمن انجام شد. اگر تحلیلگر تاریخی در فهم آن فریب بخورد، پس وای به حال نوشته های او.”

به گزارش امتداد این ادعا در حالی صورت گرفته که عملیات چند روز پیش از شروع لو رفته بود ولی ناکارآمدی فرماندهان حدود ۶۰۰۰نفر شهید و ۷۰۰۰ نفر مجروح را به ارتش ایران تحمیل کرد.

ادعای محسن رضایی با واکنش‌های بسیار زیادی در فضای توییتر مواجه بود که در ادامه به بازخوانی برخی از این توییت‌ها می‌پردازیم.

* حسین نورانی‌نژاد (فعال سیاسی)
تنم یخ زد. کاش توضیحی داشته باشه که اولین برداشت ممکن از این توییت، یعنی بی‌ارزش بودن جان انسان را نفی کنه. همان چیزی که از دلش فجایع روزمره منتهی به جان باختن آدم‌ها را می‌بینیم و آب از آب تکان نمی‌خورد.

* ریحانه طباطبایی (روزنامه‌نگار)
‏برای فریب دشمن ۱۵هزار نفر باید کشته می شدند؟! کجای دنیا برای فریب دشمن جان سرباز و فرمانده را اینچنین قربانی میکنند؟!یک نگاه به عکس شهدای قواص بی اندازید شاید شرمنده شوید بابت گفتن چنین سخنانی، ای کاش سکوت کردن را بلد بودید، شرم آور شرم آور

* علیرضا خوشبخت (فعال سیاسی)
عملیاتی که برای فریب دشمن انجام شود احتمالا باید به گونه ای برنامه ریزی شود که حداقل تلفات برای نیروهای خودی به بار آید. دبیر محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام لطفا آماری از شهدا، مفقود الاثرها، جانبازان و مجروحین عملیاتی که برای فریب برنامه ریزی شده بود، منتشر کنند.

* ساجده کیانوش‌راد(فعال سیاسی)
با همین فرمون و نگاه و تحلیل قصد ریاست جمهوری هم داشتید!
‏جان انسانها که ارزشی ندارد و همیشه و همه جا آزمون و خطا!
‏یا جواب میدهد یا تجربه و خاطره میشود برایتان!

* مازیار خسروی (روزنانه‌نگار)
هاشمی_رفسنجانی ⁩ خبر لو رفتن عملیات (⁧کربلای_چهار⁩ ) را شنیدم.معلوم شد آن نقطه اساسی که می‌خواستیم از آن عبور کنیم، عراقی‌ها مطلع شدند.من و آقای رضایی به گونه‌ای خبر را اعلام کردیم که یک عملیات فریب بود یعنی این‌گونه آن تبلیغات را خنثی کردیم
‏وای به حال فرماندهی که خودفریبی می‌کند

* احسان بداغی(روزنامه‌نگار)
‏آمارتلفات ⁧کربلای_چهار⁩ تا۱۳ هزار نفر هم ذکرشده؛ شامل۶ هزار شهید و ۷هزار مجروح. ازجمله ۱۷۵ غواصی که با دست بسته زنده به گور شدند.اگر بپذیریم اینها هزینه ⁧فریب_دشمن⁩ بوده نه اشتباه فاحش فرماندهانی چون محسن رضایی، بازهم لیاقت آنها زیرسوال میرود که چرا ناتوان ازیافتن راهی کم هزینه تر بودند

* مجتبی حسینی (فعال سیاسی)
‏⁧۱۷۵غواص_شهید_کربلای_۴⁩ را که آوردند از شعر قیصر امین پور نوشتمهنوز هم که هنوز است درد دامنه دارد اما حالا با اظهارات جناب آقای ⁧محسن_رضایی⁩ که فرموده اند عملیات ⁧کربلای_۴⁩ برای فریب دشمن انجام شد بازهم باید گفت هنوز هم که هنوز است درد دامنه دارد.

* الهه خسروی (خبرنگار)
با جون بچه‌های مردم؟ کربلای ۴ کوره آشویتس بود مگه؟

* آرش کریم‌بیگی(خبرنگار)
١٣٠٠٠ شهید و جانباز برای فریب؟
‏١٣ هزار ستاره!
‏١٣ هزار زندگی!
‏١٣ هزار امید!
‏١٣ هزار نور چشم!
‏١٣ هزار فدایی امام و کشور؛
‏ذبح بشن برای «عملیات فریب»؟
‏کی این حق رو بهت داد فرمانده؟
‏١٣ هزار نیروی انقلاب رو ذبح کنی برای فریب؟

* عباس طهماسبی‌زاده(خبرنگار)
جناب رضایی پس شما مدعی هستی جوانان مردم را به قتلگاه فرستادید برای فریب دشمن؟

* علی احمدنیا
فریبی که محسن رضایی ازش حرف میزنه رو تلویزیون عراق منتشر کرده فیلمی دردناک و غم انگیز از پیکر شهیدان ایرانی در ⁧کربلای_چهار⁩

‏گفته‌اند آدمی زیر زبانش پنهان است.
‏لااقل مصلحت خودت را درست تشخیص بده و سکوت کن.

* ایلیا(نویسنده)
محسن! زن عموم هنوز منتظر جسد پسرشه، تو کربلای چهار جا موند. عملیات لو رفت ولی خواستی عراق با سلاخی بچه‌ها مشغول بشه که پشتش عملیات کربلای پنج لو نره.
‏محسن! پسرعموم کو؟

* نعیم
بد نیست مکالمات بیسیم شما با فرماندهانی نظیر خرازی پخش بشه ،در عملیات‌های مختلف نسبت به وخامت اوضاع هشدار میدادن و شما بی توجه بودین .لحن امثال خرازی هم تو این مکالمات چندان سلسله مراتبی نیست البته

* میرا قربانی‌فر(خبرنگار)
کلمه به کلمه این تویت شرم آور است.
‏۶هزارشهید و ۷هزارمجروح کربلای چهار،زخمی ابدی برپیکر این سرزمین است وچطور می توانی خطاواشتباه خودرا که منجربه آن تعداد عزیزازدست رفته ومجروح شد ⁧فریب_دشمن⁩ بنامید.چطور بدون کابوس آن همه جوان که پرپر شد می توانی ازعملیات ⁧کربلای_چهار⁩ اصلایادکنی؟

One thought on “ابعاد جدیدی از نقش و ادعای محسن رضایی در عملیات کربلای ۴ , برای فریب دشمن ۱۵هزار نفر باید کشته می شدند؟!

  1. جعفر

    این است قدرت مردم. با نمایش کوچکی از این قدرت، تازه آنهم در فضای مجازی رضائیِ همیشه خشمگین و همیشه طلبکار ازترس به گریه و زاری می افتد و آنها را یاد مشکل معیشت شان می اندازد. مردم ریشۀ مشکل معیشت خود را از همین فریب ها و فریبکاریها میدانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *