اتهام حسن عباسی به مسیحیان در سالروز تولد مسیح: دین مسیح مطلقا با رباخواری عجین شده است

By | ۱۳۹۷-۱۰-۱۰

«حسن عباسی» سحنران تندروی اصولگرا و از حامیان احمدی نژاد، این بار در یک سخنرانی همزمان با سالروز میلاد مسیح  ، در سخنانی اتهام زننده گفت: «اکنون دو هزار سال بعد از حضرت عیسی، دین مسیح مطلقا با رباخواری عجین شده است».

به گزارش انصاف نیوز، آقای عباسی در سوم دیماه در مسجد جامع زاهدان گفته است: «علت مخالفت و دشمنی بنی اسرائیل با حضرت عیسی مسیح مخالفت آن حضرت با ربا خواری آل یهود بود که آن زمان حضرت عیسی به مخالفت با نظام ربوی یحود پرداخت و در آن زمان خاخام بزرگ یحودی به پادشاه گفت که اگر این فرد بماند نه ما می‌مانیم و نه شما. اکنون دو هزار سال بعد از حضرت عیسی، دین مسیح مطلقا با رباخواری عجین شده است. امروز بعد از دو هزار سال دیده می‌شود که دین مسیحیت مقابل رباخواری سر خم کرده است». [تسنیم]

ادعای عجیب عباسی درباره‌ی مبارزه با ربا
حسن عباسی همچنین مدعی شده است: این کشوری به نام ایران است که مقابل این حکم ربا ایستاده است. امروز بین ۳۰۰ کشور دنیا این ایران و در واقع اسلام است که مقابل رباخواری ایستاده است. علت افول اقتصاد غرب یک دلیلش این است که تار و پود اقتصاد آنها بر پایه رباست و جامعه جهانی امروز نیاز به فقه الهی دارد و جامعه امروز غرب درگیر آن چیزی است که عیسی مسیح دو هزار سال پیش با آن به مخالفت پرداخت.

این در حالی است که بسیاری از کارشناسان و حتی علما و مراجع، نظری متفاوت درباره‌ی وضعیت بهره‌ی بالای بانک‌های ایرانی و همچنین بازارها دارند. از جمله جوادی آملی (آیت الله)   وضعیت ربا در بانک‌ها را نسبت به قبل از انقلاب بی تغییر ارزیابی کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *