رییس سازمان هواشناسی: بارورسازی ابرها بر کم آبی اثر ندارد

By | ۱۳۹۷-۱۰-۱۴

رییس سازمان هواشناسی کشور که معاون وزیر راه و شهرسازی است، گفت: با توجه به شرایط اقلیمی ایران بارورسازی ابرها به عنوان یک راه حل برای برطرف کردن کم آبی یا خشکسالی جواب نمی دهد.

داود پرهیزکار امروز (جمعه) در گفت و گو با ایرنا افزود: وزارت نیرو از 20 سال پیش به موضوع بارور سازی ابرها ورود کرده است اما سازمان هواشناسی آنر ا به عنوان یک راه حل برای برطرف کردن مشکل کم آبی قبول ندارد و در این سال ها با بررسی های انجام شده، آن را تایید نکرده ایم.

وی ادامه داد: وزارت نیرو سال های اول ادعا داشت با بارور سازی ابرها در گیلان تا 200 درصد افزایش بارش رخ داد اما امروز پس از مخالفت های ما، آن عدد را تعدیل کرده و به عددی که ما اعلام کردیم رسیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: سازمان هواشناسی اعلام کرد بارورسازی ابرها در بهترین حالت موجب افزایش بارش 10 تا 15 درصدی در همان منطقه ای می شود که عملیات در آن صورت گرفته است اما برخی مفهوم آن را درست درک نکردند و گفتند سازمان هواشناسی اعلام کرده بارورسازی موجب افزایش 10 تا 15 درصدی بارش سالانه می شود که غلط است. البته اکنون وزارت نیرو نیز نظر ما را تایید می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *