نامه سرگشاده ۴۰۰ فعال مخالف جمهوری اسلامی به دونالد ترامپ و درخواست برای کمک

By | ۱۳۹۷-۱۰-۱۶

نشریه نیویورکی الگمینر از امضای نامه سرگشاده بیش از ۴۰۰ فعال ایرانی «دموکراسی خواه» برای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا توسط خبر داده است که در آن، این فعالان خواستار حمایت مالی و سیاسی آمریکا برای سرنگون کردن حکومت جمهوری اسلامی ایران شده اند.

این نشریه می گوید حدود نیمی از امضا کنندگان داخل ایران زندگی می کنند و بقیه در کشورهای غربی از جمله کانادا، آمریکا، استرالیا و چند کشور اروپایی هستند.

آنها خواستار آزاد شدن منابع مالی توقیف شده ایران در آمریکا هستند که به نوشته الگمینر حدود ۲ میلیارد دلار عنوان شده است.‌

آنها می گویند این منابع در اختیار مخالفان قرار بگیرد تا برای ایجاد «ایرانی دموکراتیک» مورد استقاده قرار بگیرد. امضا کنندگان نامه حمایت خود را از شاهزاده رضا پهلوی اعلام کرده اند.

این نامه هم دوره با گزارش های اعتراضات دانشجویان در تهران منتشر شده است.

شبنم اسداللهی که خود در اوین زندانی بوده و اکنون ساکن کانادا است و هماهنگ کننده امضای این نامه بوده و مرجانه روحانی پزشک و فعال سیاسی ساکن آمریکا به الگمینر گفته اند پیام آنها به ترامپ «پژواکی از قلب ایران و ایرانی های داخل است که از ما درخواست کرده اند صدای آنها باشیم.»

به نوشته الگمینر این دو فعال سیاسی از پوشش خبری مسائل سیاسی داخل ایران در بیشتر رسانه های غربی به شدت انتقاد کرده اند و می گویند این رسانه ها صدای آنها را پوشش رسانه ای نمی دهند و منعکس کننده صدای «اصلاح طلبان جمهوری اسلامی» هستند.

نامه یاد شده، ایران را «اشغال شده» نیروهای «اسلامگرا» تحت رهبری آیت الله روح الله خمینی و در پی براندازی حکومت محمدرضا شاه پهلوی در سال ۱۳۵۷ توصیف کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ماه مه گذشته از توافق هسته ای قدرت های جهانی با ایران خارج شد و تحریم های سخت را بازگرداند. با این حال دولت او به طور روشن از سیاست «تغییر رژیم» خودداری کرده است.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا گفته است که هدف از تحریم ها «تغییر رفتار» حکومت ایران است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز در چند نوبت آمادگی خود را برای مذاکره با ایران برای دست یافتن به یک توافق جامع اعلام کرده است اما مقامات جمهوری اسلامی تاکنون با مذاکره با آمریکا مخالفت کرده اند.
صدای آمریکا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *