فراخوان به تمامی قربانیان شکنجه در ایران, عبدالکریم لاهیجی

By | ۱۳۹۷-۱۰-۱۹

ضمن تجلیل از اقدام شجاعانه‌ی آقای اسماعیل بخشی، تمامى قربانیان شکنجه را فرا می‌خوانیم که با استفاده از همه‌ی امکانات رسانه‌ای ـ از جمله وبسایت‌ها و شبکه‌هاى اجتماعى ـ به افشاى شکنجه‌هایی که بر آنان رفته بپردازند.

زجر و درد و فشارهایى که مأموران ضد امنیتى در بازداشت ۳۵ روزه بر جسم و روان آقای اسماعیل بخشی، فعال سندیکایی و سخن‌گوی کارگران نیشکر هفت تپه، وارد آوردند، مانع از آن نشدند که او پس از آزادى مردم ایران و جهان را از ظلمى که بر وی رفته آگاه کند.

آقای بخشی به اگاهانیدن مردم بسنده نکرد و از آنجا که شکنجه‌گرانش خود را «سربازان امام زمان» مى نامیدند، رئیس آنها وزیر اطلاعات جمهورى اسلامى را به مناظره و پاسخ‌گویی فرا خواند.

نزدیک به چهار دهه است که شکنجه‌هاى بدنى و روانى بر بازداشت‌شدگان و زندانیان سیاسى و عقیدتى و بدرفتارى‌های دیگر با آنها حکم سکه‌ی رایج را در جمهورى اسلامى یافته است. زندانیان بسیاری در زیر شکنجه‌های ضدّ انسانی ناگزیر از «اعتراف» شده‌اند. زندانیان پرشماری در بازداشتگاه‌ها و زندان‌های مختلف سراسر ایران جان خود را در زیر شکنجه از دست داده‌اند.

قربانیان شکنجه در ایران مرجعی برای دادخواهى ندارند. جناح‌های گوناگون رژیم جمهوری اسلامی و رهبر آن همواره از شکنجه‌گران حمایت و آنها را تشویق کرده‌اند. روزها و هفته‌های آتی صداقت آنها در شعار رسیدگی به شکایت آقای بخشی را نشان خواهد داد.

به باور ما شهادت قربانیان درباره‌ی جنایت‌ها گام مهمی در راه پایان دادن به این سیاست ضدّ انسانى به‌شمار می‌رود. ما ضمن تجلیل از اقدام شجاعانه‌ی آقای اسماعیل بخشی که این گام را برداشته، تمامى قربانیان شکنجه را فرا می‌خوانیم که با استفاده از همه‌ی امکانات رسانه‌ای ـ از جمله وبسایت‌ها و شبکه‌هاى اجتماعى ـ به افشاى شکنجه‌هایی که بر آنان رفته بپردازند.

عبدالکریم لاهیجی،
رئیس جامعه‌ی دفاع از حقوق بشر در ایران
رئیس افتخاری فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر
۱۸ دی ۱۳۹۷ ـ ۸ ژانویه ۲۰۱۹

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *