فرماندار تهران: ۲هزار نفر از متکدیان تهران، کودک هستند 

By | ۱۳۹۷-۱۰-۱۹

فرماندار تهران بر لزوم برخورد قاطع با حدود ۲۰ سرتیم تکدی گری حرفه‌ای در سطح تهران تاکید کرد و گفت: ۲هزار نفر از متکدیان تهران، کودک هستند.

به گزارش ایسنا، عیسی فرهادی در دوازدهمین جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان تهران که با موضوع مقابله با آسیب‌های اجتماعی به ویژه در حوزه‌ کودکان کار و تکدی گری برگزار شد، گفت:  ما در تهران ۴۰۰۰ متکدی داریم که از این میان ۲۰۰۰ نفر کودک هستند و از میان کودکان نیز حدود ۱۴۰۰ نفر از اتباع بیگانه هستند. به این ترتیب در مجموع ۳۰ درصد افراد متکدی از شهروندان خود تهران هستند و ۷۰ درصد برای سایر شهرستان‌ها هستند.

فرماندار تهران به موضوع تشکیل مجتمع فوریت‌های آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود:‌ در حال حاضر این مجتمع تشکیل شده و فعالیت می‌کنند؛ اما فعالیت‌های آن رضایت بخش نیست. ما وظایف خود را به خوبی انجام نمی‌دهیم و مداوم در حال تخریب و وظایف را به گردن یکدیگر می‌اندازیم. ظرف ۱۸ ماه گذشته تنها سه بار شهرداری تهران ، معاونت اجتماعی خود را تغییر داده است و در بحث جمع آوری باید شهرداری تهران به صورت فعال حضور داشته باشد.

فرهادی گفت: از سوی دیگر بهزیستی نیز از صد در صد وظایف خود تنها ۲۰ درصد از وظایفش را انجام می‌دهد و روزانه ۲ نفر را پس از جمع آوری در مجتمع فوریت‌های آسیب‌های اجتماعی جذب می‌کند. به این ترتیب زمان بسیار زیادی برای جذب کودکانی که مشغول به تکدی گری هستند نیاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *