ویدئویی از لحظه دستگیری نازنین زاغری منتشر شد

By | ۱۳۹۷-۱۰-۲۰

شبکه تلویزیونی افق در ایران ویدئویی از لحظه دستگیری نازنین زاغری رتکلیف‌ شهروند ایرانی بریتانیایی را منتشر کرد. در این ویدئو که با تلفن همراه ضبط شده است لحظه بازداشت نازنین زاغری در فرودگاه امام خمینی، درست پیش از خروج از کشور به تصویر کشیده شده است. به نظر می‌رسد یکی از مأموران پنهانی این ویدئو را تهیه کرده است.

به گزارش یورونیوز، در این ویدئو صدایی به گوش می‌رسد که خود را «نماینده دادسرا» معرفی کرده و می‌گوید «حکم جلب» خانم زاغری را در اختیار دارد. سپس از نام خانوادگی وی جویا می‌شود و آنگاه سوالاتی درباره خروج و مقصدش می‌پرسد.

اندکی بعد به خانم زاغری گفته می‌شود که ممنوع‌الخروج است و باید در دادگاه حاضر شود تا بازپرس اتهاماتش را به وی تفهیم کند تا «مشکلش حل شود.»

نازنین زاغری که آشکارا حیرتزده است سوالاتی می‌پرسد و ابراز امیدواری می‌کند که پس از روشن شدن مطلب مشکل برطرف شده و او آزاد شود.

ویدئوی پخش شده از لحظه دستگیری خانم زاغری بخشی از سری دوم برنامه «خارج از دید» است، برنامه‌ای که پخش سری نخست آن درباره وقایع پس از انتخابات ۸۸ ایران نیز جنجال برانگیز بود.

سازندگان این برنامه اعلام کرده‌اند که سری «خارج از دید ۲» به موضوع تلاش بیگانگان برای «نفوذ» در کشور می‌پردازد.

شبکه تلویزیونی افق در سال ۱۳۹۳ آغاز به کار کرد و عزت‌الله ضرغامی، مدیر وقت صدای و سیمای ایران شبکه افق را «شبکه‌ای ویژه مفاهیم انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و تحولات منطقه» خواند.

خانم زاغری کارمند بنیاد تامسون رویترز بود که با آژانس خبری رویترز در پیوند است و در ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ به هنگام خروج از ایران به مقصد بریتانیا همراه با دختر خردسالش به دست نیروهای اطلاعات سپاه دستگیر و به زندان منتقل شد. او سپس در همان سال به اتهام جاسوسی به ۵ سال زندان محکوم شد و تاکنون تنها یکبار و به مدت سه روز از زندان مرخص شده است.

تلاش برای براندازی نظام و دریافت پول از رویترز و بی‌بی‌سی و نیز شرکت در تظاهرات مقابل سفارت ایران در لندن از جمله اتهامات نازنین زاغری بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *