هزاران ضربه اسرائیل به نیروهای ایرانی

By | ۱۳۹۷-۱۰-۲۳

اسرائیل نیروهای ایرانی و متحدان آن در سوریه را بارها هدف حملات خود قرار داده است.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به رسانه های روسیه، رئیس ستاد ارتش اسرائیل اعلام کرد که نیروی هوایی و سرویس اطلاعات اسرائیل در منطقه برتری دارند.

ژنرال گادی آیزنکوت، رئیس ستاد کل نیروهای دفاعی اسرائیل که هفته آینده از سمت خود کنار می رود، اعلام نمود که اسرائیل هزاران بار به اهداف مرتبط با ایران و متحدان آن کشور حمله کرده است.

وی گفت:«ما هزاران هدف را بدون قبول مسئولیت و انتظار تمجید، مورد حمله قرار دادیم ».

به گفته وی، تقریبا 2 سال و نیم پیش، اسرائیل  برخورد خود نسبت به حملات به مناطق نزدیک به اسرائیل را به دلیل فعالیت ایران مورد تجدید نظر قرار داد.

آیزنکوت گفت:«ما تغییر قابل توجهی را در استراتژی ایران مشاهده کردیم. ایران قصد دارد نفوذ خود در سوریه را با ایجاد نیروی 100 هزار نفری از مبارزان شیعه از پاکستان، افغانستان و ایران افزایش بدهد. آنها پایگاه اطلاعاتی  و پایگاه هوایی نظامی را در هر پایگاه نظامی —هوایی سوریه تشکیل داده اند. آنها شهروندان غیرنظامی را با هدف خدمت جلب کرده اند».

وی متذکر شد که در سال 2016، قاسم سلیمانی فرمانده واحد ویژه ایران «القدس»3 هزار رزمنده، 8 هزار شبه نظامی جنبش شیعه لبنانی «حزب الله» و 11 هزار شبه نظامی دیگر شیعه را در سوریه مستقر کرد.

در ژانویه 2017،آیزنکوت از دولت دستور تشدید عملیات در منطقه را دریافت کرد و فقط در سال 2018، نیروی هوایی اسرائیل 2 هزار بمب را راهی اهداف تعیین شده کرد.

آیزنکوت در ادامه افزود:«اشتباه سلیمانی در انتخاب محل استقرار نیروها بود. او در این زمینه ضعیف بود. ما در منطقه از برتری کامل اطلاعاتی و هوایی برخورداریم».

آیزنکوت اعتراف کرد که دشمنان اسرائیل «قاطعیت» زیادی نشان دادند، اما قدرت بالقوه نظامی آنها زیاد خوب نیست.

در روز 11 ژانویه، در سوریه اعلام شد که نیروی هوایی اسرائیل ضربه موشکی به حومه دمشق در نزدیکی فرودگاه بین المللی وارد آورد. این ضربه خرابی ببار آورد ولی قربانی انسانی برجای نگذاشت. اسرائیل این خبر را مورد تفسیر قرار نداده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *