لاشه‌های الاغ‌های ذبح شده در ابهر!

By | ۱۳۹۷-۱۰-۲۴

طی روز گذشته فیلمی در فضای مجازی در حال دست به دست شدن بود که نشان از سر بریدن تعدادی «الاغ» و رها کردن بقایای لاشه آن‌ها در حاشیه جاده می‌داد.این تصاویر در ساعات اولیه به سرعت در فضای مجازی پیچید و اظهار نظر‌های ضد و نقیض در مورد این ماجرا آغاز و موجب ایجاد موجی از نگرانی در بین مردم شهرستان و استان شد. نخستین اظهار نظر‌ها در مورد لاشه‌های پیدا شده توسط روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان ابهر با رسانه‌های محلی ابهر انجام شد که خبر از تشکیل اکیپ‌های بازرسی ویژه برای این موضوع داشت.

طی روز گذشته اکیپ‌های مذکور نظارت و بازرسی خود را از رستوران‌ها و غذاخوری‌ها، قصابی‌ها و فروشگاه‌های پروتئینی آغاز کردند تا شاید گوشت حیوانات ذبح شده را کشف کنند، اما گویا در این شهرستان خبری از این گوشت‌ها نبود و می‌توان گفت: در واقع ذبح در محلی دیگر اتفاق افتاده و لاشه‌ها برای معدوم‌سازی به این منطقه منتقل شده است. فرماندار شهرستان ابهر نیز در گفتگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: نمی‌توان به قطع یقین اعلام کرد که ذبح و فروش گوشت حیوانات در شهرستان ابهر اتفاق افتاده است. علی حیدری با اشاره به اینکه امکان ذبح حیوانات در محل دیگر و حمل آن برای معدوم‌سازی در شهرستان ابهر وجود دارد، گفت: این احتمال با توجه به عدم اشرافیت متخلفان به منطقه و معدوم‌سازی لاشه‌ها در منطقه‌ای نزدیک جاده قوی است.

وی با اشاره به فعالیت اکیپ‌های نظارت نسبت به موضوع کشف و معدوم‌سازی گوشت لاشه‌های مذکور عنوان کرد: این اکیپ‌ها که متشکل از چندین دستگاه ازجمله دامپزشکی است از مراکز مختلف ازجمله اغذیه‌فروشی‌ها و واحد‌های عرضه مواد پروتئینی بازدید داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *