تصرف تالاب‌های لرستان توسط افراد سودجو 

By | ۱۳۹۷-۱۰-۲۶

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: تالاب‌های ۱۱ گانه پل‌دختر مطالعه و تعیین حریم می‌شوند.

به گزارش ایسنا، رضا میرزایی در جمع خبرنگاران در رابطه با تالاب‌های استان اظهارکرد: ۱۳ تالاب در استان لرستان وجود دارد که شامل تالاب‌های بیشه دالان بروجرد، تنوردر دورود و تالاب‌های ۱۱ گانه پل‌دختر است که تا قبل از سال ۱۳۹۶ اقدام مؤثری جهت مطالعه و تعیین حریم آنها صورت نگرفته بود.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته، بخش زیادی از اراضی تالاب‌ها در لرستان توسط افراد سودجو به‌طور غیرقانونی تصرف‌شده و حق آبه آنها تضییع‌شده است، بیان کرد: به‌منظور حفاظت از تالاب‌های استان و جلوگیری از تجاوز افراد سودجو به حریم تالاب‌ها و ارائه راهکارهای مناسب جهت تغذیه و تامین حق آبه آنها، مطالعه و تعیین حریم تالاب‌های استان در سال ۱۳۹۶ در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای لرستان قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که از سال‌های گذشته تاکنون پهنه آبی تالاب‌های لرستان رو به کاهش بوده و بخش زیادی از اراضی این تالاب‌ها تخریب و تصرف‌شده و وضعیت تأسف‌انگیزی دارند.

میرزایی تصریح کرد: در سال‌های گذشته تاکنون، بارها مسئولین ارشد سازمان محیط‌زیست کشور به لرستان سفرکرده‌اند و از نزدیک وضعیت اسفبار تالاب‌ها را دیده، ولی اقدامی عملی جهت نجات تالاب‌های لرستان تاکنون از آنها ندیده‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه تالاب‌ها ازنظر ارزش‌های اقتصادی، اکولوژیکی و ذاتی و همچنین ازنظر زیبایی و محل تجمع پرندگان و جانوران، مناطق جذاب و لذت بخشی هستند، تصریح کرد: برای نجات تالاب‌های استان اولین قدم انجام مطالعات و تعیین حریم و ارائه راهکاری برای تغذیه آب آن‌هاست و ما این قدم را به‌طورجدی برداشتیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *