مکارم شیرازی: می‌گویند حوزه در این سال‌ها چه کرده؟ آمار ۱۷ هزار کتاب حوزه، پاسخ دندان‌شکنی به منفی بافان است

By | ۱۳۹۷-۱۱-۰۴

به گزارش حوزه مکارم شیرازی امروز در همایش بیستم کتاب سال حوزه و دومین جشنواره مقالات علمی حوزه در مدرسه عالی دارالشفا گفت:  آمار همایش کتاب سال حوزه، آمار دندان شکنی برای افرادی است که می گویند، حوزه علمیه در این سالها چه کرده است؟ این 17 هزار کتاب در رشته های مختلف تولید شده است که پاسخ دندان شکنی به منفی بافان است؛ امروز روز جشن کتاب سال حوزه است که بیش از هزار کتاب حوزوی در آن عرضه شده است.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه خوشبختانه این آمار، سال به سال ارتقا یافته است، خاطرنشان کرد: این آمار نشان دهنده حرکت رو به جلوی حوزه های علمیه (علمیه!) است؛ این انقلاب دارای یک متن و حواشی است؛ متن این حرکت، تغییر سیاست کشور ما بود ولی حواشی آن دارای آثار و برکات فراوانی است که از متن هم بیشتر است؛ یکی از برکات این حوزه، برگزاری کتاب سال است.

مکارم شیرازی گفت: در زمان مرحوم آیت الله العظمی بروجردی، حوزه علمیه تنها چهار هزار نفر طلبه داشت و در سال نیز چند ده کتاب نوشته می شد؛ ولی امسال در حوزه ما بیش از هزار کتاب نوشته شده است.

حوزه های علمیه حافظ انقلاب اسلامی هستند

او افزود: حوزه ما استعدادهای فراوانی دارد و می تواند کارهای بسیار خوب و ارزنده ای انجام دهد و انقلاب را حفظ کند؛ انقلاب از حوزه برخاسته و حافظ انقلاب نیز حوزه های علمیه هستند؛ برخلاف گمان کسانی که طور دیگری فکر می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *