شکست سنگین برابر ژاپن؛ ایران از راهیابی به فینال جام ملت‌های آسیا باز ماند

By | ۱۳۹۷-۱۱-۰۸

تیم ملی فوتبال ایران در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا مقابل تیم ملی ژاپن با نتیجه سنگین نتیجه سه بر صفر شکست خورد و از راهیابی به فینال بازماند.

لحظه‌ای که ژاپن گل نخست خود را وارد دروازه علیرضا بیرانوند کرد.

ایران سه بار در این رقابت‌ها به قهرمانی رسیده اما پس از انقلاب بهمن ۵۷ و ظرف ۴۰ سال گذشته موفق به راهیابی به فینال نشده است.

تیم ملی برای اولین بار پس از ۲۳ سال در جام ملت‌های آسیا در ۹۰ دقیقه باخت. ایران تا پیش از بازی با ژاپن رکورد ۳۲ بازی بدون شکست را به جا گذاشته بود.
رادیو فردا:

ایران قبل از این بازی در پنج مسابقه‌اش چهار برد و یک مساوی رقم زده بود. ژاپن هم با پنج پیروزی پیاپی گام به دیدار نیمه نهایی گذاشت و توانست ششمین برد متوالی‌اش را هم رقم بزند.

بازی در ورزشگاه هزاع بن زاید العین، با حضور پر تعداد هواداران ایرانی و به قضاوت کریستوفر بیس (استرالیا) برگزار شد. داور ویدیوئی برای بازبینی صحنه‌ها پائولو والری (ایتالیا) بود.

در ترکیب تیم ملی ایران علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مرتضی پورعلی‌گنجی، رامین رضاییان، میلاد محمدی، امید ابراهیمی، احسان حاج‌صفی،
اشکان دژاگه، علیرضا جهانبخش، وحید امیری و سردار آزمون آغازگران بازی بودند.

در نیمه دوم کریم انصاری‌فرد به جای امیری، سامان قدوس به جای دژآگه و مهدی ترابی به جای جهانبخش به زمین آمدند.

گوندا، تومیاسو، یوشیدا، ساکایی، ناگاتومو، شیباساکی، واتارو اندو، ریتسو دوآن، هاراگوچی، یویا اوساکو و مینامینو بازیکنان آغازگر ژاپن بودند که هاجیمه موریاسو به میدان فرستاد.

در نیمه نخست وحید امیری و امید ابراهیمی به دلیل خطا از داور کارت زرد گرفتند. در این نیمه مهم‌ترین موقعیت ایران، اشتباه دروازه‌بان ژاپن در پاس به مدافع تیمش بود که با هوشیاری حاج‌صفی توپ به آزمون رسید و او نیز با جا گذاشتن دو یار مقابلش شوت زد که گوندا این بار توپ را روانه کرنر کرد.

در طرف مقابل هم دقیقه ۱۹ ضربه سر یوشیدا روی ارسال کرنر هاراگوچی از کنار دروازه بیرون رفت. موقعیت‌های دوآن و مینامینو هم به گونه‌ای نبود که خطری دروازه ایران را تهدید کند.

در نیمه دوم اشتباه مدافعین ایران که برای اعتراض به سمت داور رفته بودند، باعث شد ژاپن به گل اول برسد.

جریان گل به این صورت بود که پاس اوساکو به مینامینو رسید. کنعانی‌زادگان توپ را زد اما بازیکنان ایران با این تصور که داور استرالیایی سوت زده، توپ را رها کرده و به سمت او رفتند. مینامینو هم توپ را برای اوساکو سانتر کرد تا با ضربه سر دروازه بیرانوند را باز کند.

خطای هند پورعلی گنجی باعث شد داور ضمن دیدن تصاویر، نقطه پنالتی را نشان دهد. اوساکو پشت توپ ایستاد و گل دوم ژاپن را به ثمر رساند.

در ادامه، ایران با از دست دادن نظم تیمی چند موقعیت دیگر هم به ژاپنی‌ها داد. شوت‌های از راه دور، عمده‌ترین برنامه ایران برای گلزنی بود که نتیجه‌‌ای نداشت.

در ادامه، هاراگوچی توانست سومین گل را هم به ثمر برساند تا سنگین‌ترین شکست ایران در جام ملت‌ها طی سه دهه اخیر رقم بخورد.

در دیگر دیدار نیمه نهایی، روز سه‌شنبه تیم‌های ملی قطر و امارات به مصاف هم می‌روند. بازی نهایی جام ملت‌های آسیا روز جمعه در ابوظبی برگزار خواهد شد.

معز علی از قطر با هفت گل زده در صدر جدول گلزنان قرار دارد. اوساکو با دو گلی که به ایران زد به جمع مهاجمان چهار گله پیوست. او به خاطر مصدومیت در سه دیدار ژاپن غایب بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *