فرانسه، آلمان و بریتانیا «سازوکار حمایت از مبادلات تجاری با ایران» را نهایی کردند

By | ۱۳۹۷-۱۱-۱۱

خبرگزاری فرانسه از نهایی شدن سازوکار ویژه مالی اروپا برای تسهیل مبادلات تجاری با ایران و مقابله با تحریم‌های آمریکا خبر داد.

بر اساس این گزارش «سازوکار حمایت از مبادلات تجاری» توسط آلمان، فرانسه و بریتانیا نهایی شده و قرار است روز پنجشنبه به صورت رسمی ثبت شود.
یورو نیوز:

با اینکه هنوز جزئیات رسمی از نحوه عملکرد این سازوکار وجود ندارد اما گفته می‌شود که مقر این گروه در پاریس فرانسه مسقر خواهد بود و مدیریت اجرایی آن را آلمان بر عهده دارد، بریتانیا نیز ریاست کمیته نظارت را بر عهده خواهد داشت. همچنین این گروه در آلمان نیز شعبه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه مدیر این سازوکار یکی از کارشناسان بانکی از فرانکفورت آلمان است.

قرار است وزیران خارجه سه کشور آلمان، فرانسه و بریتانیا روز پنجشنبه در حاشیه نشست بوداپست یک بیانیه مشترک در این باره صادر کنند.

منابع اولیه مالی این ساز و کار که «اینستکس» Instex یا «ابزار حمایتی از تبادلات تجاری» Instrument in Support of Trade Exchanges نامیده شده است توسط فرانسه، آلمان و بریتانیا، سه کشور اروپایی امضاء کننده توافق بین المللی هسته ای با تهران تامین خواهد شد.

چین، روسیه و آمریکا دیگر امضا کنندگان توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ به شمار می روند، این درحالیست که دونالد ترامپ پس از تصدی پست ریاست جمهوری، کشورش را از این توافقنامه خارج و مجازات های تازه ای را بر ضد ایران اعمال کرد.

واشنگتن در واکنش به اجرایی شدن قریب الوقوع ساز و کار مالی اروپا برای دور زدن تحریم های آمریکا به کشورهای اروپایی در خصوص تبعات این تصمیم هشدار داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *