فیس بوک ۷۸۳ صفحه مرتبط با ایران را مسدود کرد

By | ۱۳۹۷-۱۱-۱۲

فیس بوک روز پنجشنبه اعلام کرده است که صدها حساب و صفحه از ایران که رفتار هماهنگ‌شده ای در ۲۰ کشور دنیا داشتند را بسته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بزرگترین شبکه اجتماعی در جهان می‌گوید که ۷۸۳ صفحه، گروه و حساب کاربری را به دلیل «رفتار هماهنگ‌ غیر قابل اعتماد» مرتبط با ایران مسدود کرده است.

ناتانیل گلیچر، رئیس بخش سیاستگذاری امنیت سایبری فیس بوک، گفته است، این صفحات در فیس بوک و اینستاگرام به صورت هماهنگ در کشورهای مختلف به عنوان شهروندان این کشورها دیدگاهها و منافع حکومت ایران را تبلیغ می‌کردند.

رویترز: ابعاد اقدامات ایران برای نفوذ در وب فراتر از گزارش‌های فعلی است‎

ناتانیل گلیچر در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: ما می توانیم اثبات کنیم که محتوای این صفحات از ایران می آید، توسط افرادی در ایران کنترل می‌شوند و در اکثر موارد محتوای رسانه‌های حکومتی ایران را باز پخش می‌کردند.

وی با این حال اضافه کرده است: ما در موقعیتی قرار نداریم که بگویم چه کسانی پشت این موضوع قرار دارند.

فیس بوک پیشتر نیز از حذف صفحات و حساب های مرتبط با ایران خبر داده بود. فیس بوک طی یکسال اخیر تحت فشار بوده تا با صفحات جعلی مبارزه کند.

ناتانیل گلیچر در ادامه گفته است، ما به طور مداوم برای شناسایی و متوقف کردن این نوع فعالیت ها تلاش می کنیم، زیرا ما نمی خواهیم بگذاریم از این شبکه اجتماعی برای گمراه کردن مردم استفاده شود.

فیس بوک در مرداد ماه سال جاری نیز اعلام کرده بود که ۶۵۲ صفحه و حساب کاربری را که با ایران و روسیه مرتبط بوده‌اند را به دلیل «رفتار هماهنگ غیر قابل اعتماد» مسدود کرده است.

فیسبوک پیشتر در هشتم مرداد اعلام کردکه به منظور مقابله با تلاش‌های خارجی برای دخالت در انتخابات ایالات متحده٬ ۳۲ صفحه و حساب کاربری را در فیسبوک و اینستاگرام حذف کرده است. این شرکت آمریکایی همچنین اعلام کرده بود که قصد این صفحات و حساب‌های کاربری گمراه کردن کاربران و سازماندهی راهپیمایی پیش از این انتخابات بود.

فیسبوک سال گذشته گفته بود که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ در آمریکا یک کارزار روس با انتشار و خرید تبلیغاتی در فیسبوک٬ قصد دخالت در آن انتخابات را داشتند.

با استفاده از خبرگزاری فرانسه؛ خ, رادیو فردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *