جانشین فرمانده کل سپاه: اگر اروپا توطئه کند به یک جهش استراتژیک موشکی روی می‌آوریم

By | ۱۳۹۷-۱۱-۱۴

به گزارش فارس، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، گفت:  امروز خوشبختانه در توسعه قدرت موشکی با هیچ مانع فناورانه ای مواجه نیستیم و در دقت افزایی موشک ها و رساندن دقت آنها به صد، در موضوع سوخت و پیشرفت، سر جنگی و قدرت تخریب و رادارگریزی هیچگونه مانع فناورانه ای نداریم و کاملا در همه جنبه های فناوری موشکی به یک استعداد خود اتکا رسیده ایم و هر روز قابلیت فنی و کیفیت آنها بیشتر می شود.

وی تصریح کرد: این قابلیت های تاکتیکی را بر اساس ملاحظات استراتژیک توسعه می دهیم. اگر برد موشک هایمان را بر یک عدد خاصی محدود میکنیم به دلیل راهبردهای ما است.

جانشین فرماده سپاه گفت: این راهبرد ثابت نیست و کسانی که امروز صحبت های ما را می شنوند به این واقعیت برسند که برای افزایش برد و دقت موشک ها در بردهای بلند و قدرت تخریب و نیروی پیشران قوی هیچگونه محدودیت فنی نداریم.

سلامی اضافه کرد: راهبرد دفاعی ما می تواند به اقتضای شرایط و بر اساس تغییر رفتار بازیگران، تغییر کند.

وی افزود: امروز اگر اروپایی ها یا دیگران بخواهند بر اساس یک توطئه، خلع سلاح موشکی جمهوری اسلامی ایران را دنبال کنند،‌ مجبور می شویم به یک جهش استراتژیک روی آوریم.

جانشین فرمانده سپاه گفت: می توانیم همه فاکتورها و عواملی که این قدرت را در جغرافیا و فضای فناوری توسعه می دهد، تغییر دهیم.

سلامی تاکید کرد: به همه توصیه می کنیم در موضوع قدرت موشکی دفاعی جمهوری اسلامی ایران، هیچکس با ما مذاکره ای، توصیه ای و درخواستی نداشته باشند و اجازه دهند با طبیعت سیاست دفاعی خود این قدرت را گسترش دهیم و ما را وادار به تغییر در معادلات بازدارندگی نکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *