دادستان تهران:  تعداد خودروهای وارداتی غیرقانونی به ۱۱ هزار دستگاه رسید/ پنج مقام دولتی در پرونده خودروهای وارداتی بازداشت شدند

By | ۱۳۹۷-۱۱-۲۳

محمود جعفری دولت آبادی، دادستان تهران درباره آخرین وضعیت پرونده خودروهای وارداتی گفت: تاکنون ۲۳ نفر در این رابطه بازداشت شدند.

به گزارش تسنیم، دادستان تهران درباره پرونده خودروهای وارداتی گفت: این یکی از پرونده‌های مهم مفاسد اقتصادی است که اولین پرونده‌ای بود که در تیرماه امسال به دادستانی آمد. یک پرونده بسیار بزرگ و مهمی است که تاکنون تحقیقات آن همچنان ادامه دارد. بخش تکمیلی دیگری هم در بندرعباس داشت که ۵ متهم بازداشتی دارد. در پرونده اصلی هم ۲۸ نفر بازداشتی دارد. در پرونده ضمیمه هم که مربوط به آقای میثم رضایی است، ۱۰ متهم بازداشت هستند.

وی افزود: نکته مهم آمار متفاوتی است که درباره خودروها وجود دارد. روزهای اول ۶ هزار خودروی غیرقانونی اعلام شد که ترخیص شده اما این رقم‌ها به ۱۱ هزار دستگاه طبق گزارش‌های واصله افزایش یافته است. جلسات مفصلی تشکیل شده تا این تفاوت اعداد مشخص شود. پلیس فتا بازه زمانی گسترده‌تری را بررسی کرده و ممکن است یکی از دلایل اختلاف اعداد به همین دلیل باشد. تعداد اصلی برای دادگاه و صدور حکم خیلی مهم است و باید عدد اصلی مشخص شود. تعداد بازداشتی‌ها حاکی از اهمیت پرونده است هرچند فرشته تنگستانی یکی از متهمان این پرونده از کشور خارج شده است. امیدواریم تا پایان سال به صدور کیفرخواست منتهی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *