کارگران هفت‌تپه: شکایت ما را علیه سرکوب و شکنجه در نهادهای بین‌المللی پیگیری کنید

By | ۱۳۹۷-۱۱-۲۴

جمعی از کارگران نیشکر هفت‌تپه، با انتشار بیانیه‌ای خواهان پی‌گیری شکایتشان در سازمان بین‌المللی کار و سایر نهادهای بین‌المللی شدند.

در بخشی از این بیانیه جمعی که «کانال مستقل کارگران هفت‌تپه» روز سه‌شنبه ۲۳ بهمن آن را منتشر کرد آمده است: « پس از پخش فیلمی از اعترافات اجباری چند تن از کارگران هفت‌تپه، که برای سرکوب کارگران و خاموش کردن صدای حق‌طلبی مطالبات کارگران هفت‌تپه و تهمت زدن به نمایندگان کارگری انجام شد؛ در عوض با انزجار کارگران هفت‌تپه و افکار عمومی مواجه شد، مجددا اسماعیل بخشی، نماینده کارگران هفت‌تپه توسط نیروهای امنیتی و با توحش و خشونت دستگیر شد. همچنین در همان روزها، یک شهروند به نام خانم سپیده قلیان که از مطالبات کارگران هفت‌تپه دفاع کرده بود مجددا بازداشت شد. آقای علی نجاتی، کارگر بازنشسته و عضو سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه، در دوره بازداشت تحت فشار قرار گرفت به نحوی که اکنون به طور اضطراری و با مرخصی پزشکی تحت مداوای قلب آسیب‌دیده خود است.»

در  این بیانیه که خطاب به «کارگران، تشکل‌های کارگری، رسانه‌ها و نهادهای حقوق بشری در ایران و جهان» تهیه شده است؛ نسبت به تداوم بازداشت جمعی از فعالان کارگری در ایران هم ابراز نگرانی شده است. در این بیانیه، به بازداشت امیرحسین محمدی‌فر، امیر امیر‌قلی، و ساناز الهیاری، که هم‌اکنون در زندان هستند؛ اشاره شده است.

در بخش پایانی این بیانیه،کارگران معترض نیشکر هفت‌تپه خواهان پیگیری حقوقی وضعیت خود و بازداشت‌شدگان کارگری در نهادهای بین‌المللی شده‌اند. آن‌ها نوشته‌اند: «ما خواهان اعمال فشار و گشودن پرونده علیه دولت ایران درباره نقض حقوق کارگری هستیم. ما قویا خواهان پایان دادن به اعمال فشار به اسماعیل بخشی و سپیده قلیان برای اعتراف اجباری مجدد و تعهدهای اجباری هستیم.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *