تحریم ٢ نهاد و ۱۰ فرد ایرانی؛ فهرست بلند مقام‌های امنیتی پیشین آمریکا که در تور سپاه پاسداران افتادند!

By | ۱۳۹۷-۱۱-۲۵

-وزارت خزانه‎داری آمریکا موسسه «افق نو» را به خاطر برگزاری همایش‌های ضداسرائیلی تحریم کرد.

حضور ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس و نادرطالب‎زاده در گردهمایی با عنوان «قدس، پایتخت همیشگی فلسطین» و اختتامیه کنفرانس بین‎المللی «افق نو»، ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

– شرکت «نت پیگرد سماوات» فعال در حوزه «جنگ الکترونیک و دفاع سایبری» و همکار سپاه و سپاه قدس تحریم شد.
– آمریکا علیه «مونیکا ویت» افسر پیشین اطلاعات نیروی هوایی آمریکا به دلیل کمک به عملیات جاسوسی سایبری جمهوری اسلامی علیه مقام‌های دولتی و نظامی آمریکایی اعلام جرم کرده است.
– کیهان لندن بررسی کرده که موسسه «افق ‎نو» امپراتوری دست و دلباز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در به تور انداختن آمریکایی‎هاست.

دفتر اداره کنترل دارایی‌های وزارت خزانه‌داری ایالات متحده (OFAC)، چهارشنبه ۲۴ بهمن (۱۳ فوریه) ٢ نهاد و ۱۰ فرد ایرانی را به اتهام جاسوسی از مقام‌های دولتی و نظامی و خرابکاری‎های سایبری در فهرست تحریم‎های خود قرار داد.

یکی از این نهادها وابسته به سپاه پاسداران است که با روش‌های سایبری با استفاده از بدافزارهای مخرّب اقدام به گردآوردن جاسوس و جمع‌آوری اطلاعات از کامپیوترهای اشخاص می‎کرده است.

به گزارش وبسایت وزارت خزانه‎داری آمریکا نام یکی از این موسسات «افق نو» است. این نهاد زیر نظر سپاه اقدام به برگزاری و پشتیبانی از نشست‎ها و کنفرانس‎های بین‎المللی می‎کرده که محتوای آن اسرائیل‎ستیزی و یهودستیزی و نفی هولوکاست همراه با ترویج مبارزه علیه اسرائیلی‎ها بود.

استیون منوچین وزیر خزانه‎داری آمریکا می‎گوید هدف این عملیات سایبری مخرّب جاسوسی از آمریکایی‎های شاغل در مراکز نظامی و دولتی این کشور در داخل و خارج از خاک ایالات متحده بوده است.

اوفک با مجوز وزارت دادگستری آمریکا و اداره تحقیقات فدرال جزییات دقیق در خصوص مشخصات و اقدامات قانونی علیه این نهادها و اشخصاص را اعلام کرد.

غلامرضا منتظمی بنیانگذار و مدیر سازمان افق نو، نادر طالب‎زاده تهیه‎کننده سینما از مهره‎های وابسته به نظام، حامد قشقاوی از فعالین فرهنگی و سایبری سپاه، زینب نعیم مهنّا (طالب‌زاده) شهروند دوتابعیتی لبنانی- ایرانی در فهرست تحریم‎ها قرار گرفته‌اند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین شرکت «نت پیگرد سماوات» را نیز تحریم کرده است. این شرکت در حوزه جنگال، «جنگ الکترونیک و دفاع سایبری»، با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سپاه قدس که وابسته به آن است همکاری دارد.

بهزاد مصری، محمدباقر شیرینکار، حسین عباسی، مجتبی منصورپور، میلاد میرزابیگی و حسین پروار در ارتباط با این شرکت تحریم شده‌اند.

نام بهزاد مصری اولین بار در آذرماه سال ۱۳۹۶ مطرح شد. او یک هکر وابسته به سپاه است و FBI با انتشار عکس او برای پیدا کردنش جایزه گذاشت. او متهم به هک کردن کامپیوترهای شبکه تلویزیونی HBO و سرقت قسمت‎های پخش نشده از سریال «بازی تاج و تخت» بود.

تحریم‎های قطره‌چکانی ایالات متحده و قراردادن نهادها و اشخاص فعال در زیرمجموعه سپاه در حالیست که فرماندهان این تشکیلات نظامی و مراکز اصلی آن از جمله ستاد مشترک سپاه، نیروهای زمینی، دریایی و هوافضای سپاه، سپاه قدس، سازمان عقیدتی سیاسی، اطلاعات سپاه و شاخه برون‌مرزی آن همچنان عملیات خرابکاری، موشک‎سازی و پروژه‎های تروریستی خود را ادامه می‎دهند.

تحریم‎های آمریکا گرچه در مورد سیستم مالی و بانکی و ناوگان هواپیمایی و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران دقیق و حساب شده است اما تحریم‎هایی که مربوط به سپاه و زیرمجموعه آن می‌شود در عمل فَشل و ناقص است. مشخص نیست مبنای تحریم افرادی مثل نادر طالب‎زاده یا حامد قشقاوی چیست!؟ آنها فقط مهره‎های سطح پایین شبکه‎های اطلاعاتی و امنیتی نظام هستند که حتی در درک و جهان‎بینی خود ناتوانند و گاهی حتی «شیرین عقل» و «محجور» می‎نمایند ولی همینها شکار کارزار عملیات سایبری نظام می‎شوند.

امرداد سال ۱۳۹۵، نشستی در تهران با عنوان «تهدیدات نوین علیه مسلمانان» برگزار شد که نادر طالب‌زاده یکی از مهمانان آن بود. در این نشست مطرح شد که پنتاگون و اسرائیل با کمک عربستان قصد «بیولوژیک کردن» عبادت مسلمانان را دارند و اسامی جدیدی را نام بردند که با این روش از بین رفته‌اند!

نادر طالب‎زاده تهیه کننده سینما در نشست خبری تهدیدات نوین علیه مسلمانان با بیوتروریسم

در این نشست کلیپی اکران شد که به ادعای سازندگانش در سال ۷۵ با استفاده از میکروب حجاج ایرانی مسموم شدند و توان عبادتشان را از دست دادند!

طالب‎زاده در همین نشست مدعی شد که در تحقیقات ۹ ساله خود به این نتیجه رسیده آبی که مردم در مکه و مدینه می‌نوشند آلوده به آرسنیک است و آب زمزم که برای مسلمانان مقدس است آلوده است!

اعلام جرم علیه یک افسرپیشین نیروی هوایی

همچنین امروز چهارشنبه ۲۴ بهمن، اعلام شد آمریکا علیه یک افسر پیشین اطلاعات نیروی هوایی آمریکا به دلیل کمک به عملیات جاسوسی سایبری جمهوری اسلامی علیه مقام‌های دولتی و نظامی آمریکایی اعلام جرم کرده است.

این افسر «مونیکا ویت» نام دارد که در کنفرانس‎های بین‌المللی سازمان «افق نو» در حمایت از نیروی قدس سپاه شرکت کرده و در نهایت جذب این سازمان شده است. ویت که ۳۹ سال دارد از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۸ به عنوان افسر ضدجاسوسی نیروی هوایی ایالات متحده، و دو سال بعد از آن نیز به عنوان پیمانکار، خدمت می‌کرد.

این در حالیست که نهادهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا یا از عمق قضیه بی‌خبرند و یا اگر باخبرند، میل و اراده‎ای برای پیگیری یا تحریم این شبکه امنیتی ندارند. سازمان افق‎ نو چندین سال است به اسم کنفرانس‎های بین‎المللی که در ایران، لبنان، عراق، اروپا و آمریکا برگزار می‎کند تحت عنوان مقاله‎های علمی و پژوهشی با جوایز دندانگیر اقدام به جذب کارشناسان یا تحلیلگرانی می‎کند که با نهادهای نظامی، امنیتی و دولتی کشورهای دیگر به‌خصوص اسراییل، آمریکا و کشورهای خاورمیانه از جمله مصر در ارتباط هستند. اینها کشورهایی‌اند که حکومت ایران در آنها دیپلمات کمتری دارد و از طریق جذب این مهره‎ها در بدنه دولت و سازمان‎های نظامی آنها نفوذ کرده یا با فریب و توطئه اقدام به جاسوسی از آنها می‎کند.

بعید به نظر می‎رسد وزارت خارجه آمریکا، وزارت خزانه‎داری و سازمان سیا ندانند «فیلیپ جرالدی» افسر سابق اطلاعات نظامی سازمان سیا، «مایکل مالوف» کارشناس سابق سیاست‌های امنیتی دولت آمریکا، «اسکات بنت» افسر سابق جنگ روانی ارتش آمریکا، «پیتر وان بورن» دیپلمات سابق وزارت‌ خارجه آمریکا از جمله کسانی هستند که با موسسه افق‌نو همکاری داشته‌اند.

نشست خبری موسسه افق نو با حضور افسران امنیتی و اطلاعاتی سابق آمریکا؛ ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ در تهران با همکاری روزنامه فرهیختگان وابسته به دانشگاه آزاد

کم نیستند موسسات اروپایی که به نام حقوق بشر با پاداش‎های کلان سر از کنفرانس‌هایی در می‎آورند که موسسات وابسته به سپاه پاسداان انقلاب اسلامی پشت آنها فعال هستند. «مایا گارنر» مدیر موسسه بیداری و مطالعات روابط بین‎الملل و راهبری از دانمارک و «لسلی ورن» فعال حقوق فلسطینیان در فرانسه مهره‎هایی هستند که در دام سپاه پاسداران افتادند و به نام جنبش زنانپای ثابت این کنفرانس‎ها هستند!

نشست «زنان و جنبش‌های عدالت‌خواهی» با حضور مایا گارنر فعال حقوق فلسطینیان و لسلی ورن مدیر موسسه بیداری و پیتر وان بورن دیپلمات سابق وزارت خارجه آمریکا در مشهد برگزار شد، اردیبهشت ۱۳۹۷

درواقع اینها کسانی هستند که نهادهای اطلاعاتی آمریکا باید دنبالشان باشند وگرنه واضح است که بودجه تطمیع و جذب و یا جاسوسی از آنها از کجا تامین می‎شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *