آنچه پشت پرده رحم اجاره‌ای می‌گذرد: از دلال های ناشناخته تا اجاره های میلیونی

By | ۱۳۹۷-۱۲-۰۵

معمولا به عنوان آخرین راه حل به آن نگاه می‌شود. اما همین‌که خانواده‌ها اقدام می‌کنند، پا به بازار عجیب و غریبی می‌گذارند که تصور نمی‌کردند.

عصر ایران؛ زینب کریمی ــ قرار است سه نفر تلاش کنند تا یک بچه متولد شود. مادر که صاحب تخمک است قادر به حمل جنین نیست و ناچار سراغ رحم جایگزین می رود. روشی که از بین 3 میلیون زوج نابارور، تعداد محدودی برای بچه دار شدن مجبور به انجام آن هستند. تصمیم به بچه دار شدن از این روش اما پا گذاشتن به بازار سیاه رحم و قیمت های نجومی دلالان همراه است.

رحم جایگزین، آخرین روش درمان برای بچه دار شدن و البته پیچیده ترین آن است و تاریخچه 15 ساله در ایران دارد. اما هنوز قانون مدونی در این زمینه وجود ندارد. متقاضیان این روش، سردرگم و آشفته هستند چرا که هیچ مرجعی، مسئولیت سازماندهی این روش درمانی را به عهده نمی گیرد.

هیچ بانکی از بانوان تایید شده صاحب رحم در کشور وجود ندارد. این خلا پای واسطه ها را به این روش درمانی باز کرده و هزینه سنگین درمان را بیشتر. به جز تعداد محدود بانوان صاحب رحم که خود را به مراکز درمان ناباروری معرفی کردند، شبکه های اجتماعی تنها راه آشنایی متقاضیان با صاحبان رحم است. کانال هایی که توسط دلالان رحم و تخمک راه اندازی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *