حاجی‌زاده: در برنامه موشکی خرابکاری می‌شد ما صدایش را درنیاوردیم

By | ۱۳۹۷-۱۲-۰۶

فرمانده نیروی هوافضای سپاه اعلام کرد که دشمن در حوزه موشکی خرابکاری می‌کرده ولی ما صدایش را درنیاورده‌ایم. او کشته شدن ۲۷ عضو سپاه در سیستان و بلوچستان را به عربستان سعودی نسبت داد و گفت عاملان “اجیر عربستان” بوده‌اند.

فرماندهان سپاه حاجی‌زاده سمت چپ و جعفری سمت راست

سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه روز یکشنبه ۵ اسفند (۲۴ فوریه) در جشواره سلمان فارسی گفت که ساخت و نگهداری موشک‌های ایران در تونل‌های زیرزمینی انجام می‌گیرد. او افزود: «برای اولین بار برای نگهداری مهمات از تونل‌های زیر زمینی در سال ۶۳ استفاده شد و تا به امروز هم برای نگهداری و ساخت موشک از این روش استفاده می‌شود.»

دویچه وله :

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در قسمت دیگری از صحبت‌‌های خود گفت: «ما چند سال است فهمیده‌ایم که دشمن در تلاش برای خرابکاری در حوزه موشکی است ولی صدایش را در نیاورده‌ایم. آنها تلاش می‌کردند تا در قطعاتی خرابکاری کنند و موشک‌ها روی هوا منفجر شود.»

این مقام عالیرتبه سپاه همچنین خاطرنشان کرد: «عربستان در پاکستان پول می‌دهد و انسان اجیر می‌کند تا صدها عملیات علیه ما انجام دهند که یکی از آنها موفق می‌شود ‌و ۲۷ پاسدار ما شهید شدند.»

فرمانده نیروی هوافضای سپاه اما تهدیدات غیر نظامی علیه ایران را چند برابر تهدیدات نظامی دانست.

یکی از تهدیدات غیرنظامی که فرماندهان و سرداران سپاه بارها  طرح کرده‌اند “ابردزدی و برف‌دزدی” کشورهای همسایه است.

سردار حاجی‌زاده در این ارتباط هم گفت: ‌«وقتی روند بارش‌ها در ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته را ارزیابی می‌کنیم می‌بینیم که بارش در کشورهای ‌پیرامونی ما افزایش داشته و در کشور ما کاهش داشته است، لذا نباید با این موضوع ساده برخورد کرد. آیا مسئولان امر نباید با حساسیت با این موضوع برخورد کنند؟»

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در قسمت دیگری از سخنان خود مدعی شد که در سال‌های اخیر در خلیج فارس و دریای عمان علت بیکاری صیادان ایرانی امضا “قراردادهای ضدصنعتی” بوده است. این مقام سپاه درباره این قرارداد توضیح بیشتری نداد اما مدعی شد: «کشوری مانند امارات می‌آید خوراک ماهیان را از دریا استخراج می‌کند و در بیابان می‌ریزد طبیعی نیست.»

سردار جلالی: ابرها قبل از ورود به ایران غیربارور می‌شوند

چندی پیش سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل ایران با متهم کردن کشورهای همسایه ایران به “ابر دزدی” مدعی شد: «تیم‌های مشترکی از اسرائیل و یکی از کشورهای همسایه، ابرهای در حال ورود به ایران را غیربارور می‌کنند؛ علاوه بر این ما با بحث ابردزدی و برف‌دزدی نیز مواجه هستیم.»

اما طولی نکشید که سازمان هواشناسی به اظهارات سردار جلالی واکنش نشان داد و ابردزدی را غیرممکن دانست.

احد وظیفه، مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: «بر اساس اطلاعات هواشناسی امکان این که کشوری برف یا ابری را بدزد، وجود ندارد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *