واردات کلاه گیس و ریش با ارز دولتی!

By | ۱۳۹۷-۱۲-۰۹

براساس آمارهای گمرک، طی ۱۰ماهه سال ۹۷ نزدیک به ۲۸تن کلاه‌گیس، ریش و مژه مصنوعی با ارز ۴۲۰۰تومانی وارد کشور شده است.

به گزارش  آفتاب یزد در تمام آن لحظاتی که مردم برای خرید نیاز‌ها‌ی اساسی خود زیر بدترین فشار‌ها‌ی اقتصادی بودند کلاه گیس، ریش و مژه مصنوعی با ارز 4200 تومان وارد کشور می‌شد!

طبق اطلاعات مندرج در خبر، این واردات طی 10 ماه گذشته صورت گرفته است و نوسانات ارزی کشور از ماه‌ها‌ی آخر سال گذشته شروع شده یعنی در زمان نوسانات ارزی نیز مجوز واردات این اقلام با ارز 4200 تومان داده شده بود! ارز 4200 تومان دقیقا همان ارزی است که در پی آن سلطان سکه، سلطان شکر و سلطان قیر روی کار آمدند و با این وضع این طور که به نظر می‌رسد باید منتظر سلطان ریش و کلاه گیس نیز باشیم!

اگر FATF نیز تصویب نشود راهکار پیشنهادی برای کشور ما نفت در برابر غذا است بنابر این پولی وارد کشور نمی شود، با این اوصاف ارزی که وارد کشور می‌شود حکم کیمیا را دارد و کیمیا را برای هر چیزی نمی توان هزینه کرد. این ارزها باید تنها برای تامین کالاهای معیشتی و رفاه مردم هزینه شود تا کمتر از تحریم‌ها‌ رنج ببرند! هر چقدر که تحریم‌ها‌ بیشتر می‌شود درست است که فشار به دولت نیز افزایش می‌یابد اما دولت باید بداند فشاری که به مردم وارد می‌شود خیلی بیشتر از فشاری است که به دولت وارد می‌شود.

در شرایطی که دبیر انجمن داروسازان تهران می‌گوید داروخانه‌ها قبلا آزاد بودند هر میزان از هر فرآورده دارویی را برای ۶ ماه تا یک سال ذخیره کنند اما در پی مشکلات و کمبودهای دارویی اخیر اکنون برای دو تا سه ماه آینده می‌توانند ذخیره داشته باشند، یک واردکننده با استفاده از ارز دولتی ریش مصنوعی وارد می کند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *