درخواست آملی لاریجانی از خامنه ایی، برای برکناری محسن رضایی از دبیری مجمع تشخیص 

By | ۱۳۹۷-۱۲-۱۰

آملی لاریجانی به دنبال حذف محسن رضایی از دبیری مجمع تشخیص مصلحت نظام است. ​ پس از انتصاب آملی لاریجانی به ریاست مجمع تشخیص، وی در دیداری که اخیرا با خامنه ای داشته از وی خواسته تا محسن رضایی را از دبیری مجمع کنار بگذارد.

​بنا به این گزارش، رئیس چند شغله مجمع تشخیص، محمدباقر ذوالقدر را به رهبری به عنوان گزینه جایگزین محسن رضایی پیشنهاد داده است.

​محمدباقر ذوالقدر از فرماندهان سابق سپاه بوده که در دهه ۷۰ نقشی موثر در هماهنگی گروه‌های فشار علیه دانشجویان و اصلاح‌طلبان را در کارنامه خود دارد.

ذوالقدر در سال ۱۳۸۴ در دولت نهم محمود احمدی‌نژاد به حکم علی خامنه‌ای به سمت معاونت وزارت کشور منصوب شد اما بعد از مدتی به دلیل اختلاف نظرش با دولت، برکنار شد.

گفته شده بود او که اعتقاد داشت آمریکا هردم به ایران حمله نظامی می‌کند، به فرمانداری‌های کل کشور آماده‌باش نظامی داده بود.

ذوالقدر همچنین همراه با محمد رضا نقدی (رئیس پیشین سازمان بسیج) و حسین نجات (جانشین رییس سازمان اطلاعات و امنیت سپاه) در حمله به کوی دانشگاه در ‍۱۸ تیر ۱۳۷۸ دست داشته است.

سابقه همکاری وی با آملی لاریجانی به معاونت راهبردی و همچنین حفاظت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه بر می گردد.

در پاسخ به این درخواست، خامنه ای از آملی لاریجانی خواسته تا برای چند ماه دیگر همکاری وی با محسن رضایی همچنان ادامه داشته باشد. ​
سحام :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *