پست اضافی از نظر امام جمعه تهران: وقتی پست نمایندگی مجلس، ریاست جمهوری، مدیریت کل، استانداری ها، وزارت و این پست ها که آمد دلهای مردم را متزلزل کرد

By | ۱۳۹۷-۱۲-۱۰

خطیب نماز جمعه تهران گفت: دشمنان بدانند، انقلاب اسلامی بسیار قدرتمند است و اگر هم بخواهند ضربه ای به آن وارد کنند، خودشان له می شوند؛ انقلاب می ماند و همواره سرافراز است.

به گزارش وقیح الله «محمدعلی موحدی کرمانی» در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران افزود: در آثار دینی دو نوع انقلاب مطرح است، یکی «انقلاب در بصیرت و آگاهی» و دیگری «بصیرت در قلوب، انقلاب در دلها ».

به نوشته ایرنا، وی با بیان اینکه مردم بصیرت پیدا کردند و به خیابان ها ریختند، یادآور شد: شاه فرار کرد و آمریکا هم نتوانست هیچ غلطی بکند و در چند مقطع هم با ذلت و خواری هم مواجه شد.

وقیح الله موحدی کرمانی گفت: مردم به صحنه ریختند هیچ چشمداشت و انتظاری نداشتند اما به تدریج پست ها مطرح شد، پست نمایندگی مجلس، ریاست جمهوری، مدیریت کل، استانداری ها، وزارت و این پست ها که آمد دلها را متزلزل کرد. (یعنی این نهادها اضافی است و فقط ولی وقیح داشته باشیم کافی است.)

وی اضافه کرد: بعد از این پست هایی که در ایران مطرح شد برخی گرفتار این مساله شدند؛ باید دقت کرد با خون شهدا بازی نکنیم، شهدا عزت آفریدند، خون دادند، انقلاب را پیروز کردند این انقلاب امروز دست ما است و باید مراقب باشیم.

وی تاکید کرد: در قیامت نخستین سوالی که از ما می شود درباره امانت انقلاب است؛ با انقلابی که در دست شما بود، چه کردید؟ مسوولان و متمولان چه کردید؟ به وظیفه عمل کردید یا خیر؟ عدالت را برقرار کردید؟ بیت المال را عادلانه تقسیم کردید یا خیر؟ و یا عده ای خوردند و عده ای از گرسنگی مردند. باید پاسخ داد.

امام جمعه تهران گفت: «این نقطه ضعف ها مقداری مردم را ناراحت کرده است؛ آنها خیال می کنند این انقلاب است که اینگونه شده و این انقلاب است که سرنوشت گوشت را اینچنین کرده است؛ نه انقلاب هر کجا آمد عزت آورد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *