«مخالفت» دادستان با اعزام سپیده قلیان به بیمارستان با وجود «وضعیت به شدت نگران کننده»

By | ۱۳۹۷-۱۲-۱۰

وب‌سایت کمپین حقوق بشر در ایران به نقل از «یک منبع آگاه» خبر داد که با وجود «وضعیت روحی و جسمی به شدت نگران کننده» سپیده قُلیان، فعال مدنی، دادستانی شوش با انتقال او به بیمارستان مخالفت کرده است.

براساس این گزارش، خانم قلیان هفته پیش درملاقات با خانواده‌اش «وضعیت روحی و جسمی به شدت نگران‌کننده‌ای داشته است».

به گفته این«منبع آگاه»، این فعال مدنی در زمان ملاقات «در مقابل سوال‌های خانواده‌اش مدام شعرهای غمگین می‌خوانده. خیلی لاغر شده و موقع راه رفتن تعادل نداشته است».

براساس این گزارش، خانواده سپیده قُلیان از دادستانی شوش درخواست کرده‌اند که او به بیمارستان منتقل شود اما به آنها گفته شده که با انتقال خانم قلیان به بیمارستان «موافقت نمی‌شود و اگر لازم باشد پزشک بازداشتگاه او را ویزیت می‌کند».

کانال مستقل کارگران نیشکر هفت‌تپه روز ۲۲ بهمن خبر داده بود که اسماعیل بخشی و سپیده قُلیان، برای برای اعترافات اجباری دوباره و نوشتن «ندامت‌نامه» تحت «فشار شدید» قرار دارند.

اسماعیل بخشی، نماینده کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه و سپیده قُلیان پس از سخنان‌شان درباره شکنجه شدن‌، سی‌ام دی‌ماه برای دومین باربازداشت شدند. این بازداشت پس از پخش اعترافات اجباری آنان در برنامه «طراحی سوخته» از تلویزیون ایران، انجام شد.

پیش از این نیز گزارش‌هایی نیز درباره وضعیت جسمی نامناسب اسماعیل بخشی نیز منتشر شده و سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه روز پنجم اسفند به نقل از فرزانه زیلابی، وکیل اسماعیل بخشی، نماینده کارگران این شرکت، خبر داده بود که آقای بخشی در ملاقات با اعضای خانواده خود «بیهوش شده» است.

خانواده اسماعیل بخشی تاکنون دوبار در مقابل دادگستری شوش تجمع کرده‌اند.

سازمان عفو بین‌الملل نیز کمپینی آنلاین را برای آزادی این دو نفر راه‌اندازی کرده و از مخاطبان خود خواسته است که ضمن امضای این درخواست به صورت آنلاین، از رئیس‌جمهوری ایران درخواست کنند که آنان آزاد شوند.

پیش از این نیز بیش از ۸۰۰ تن از فعالان سیاسی و مدنی شماری از تشکل‌های مستقل کارگری و صنفی در ایران و سازمان‌های عفو بین‌الملل و دیدبان حقوق بشر خواستار آزادی این دو نفر شده‌ بودند.

با استفاده از وب سایت کمپین حقوق بشر در ایران، کانال مستقل کارگران نیشکر هفت‌تپه و رادیو فردا /ا.م / خ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *