“یک بیانیه از فم برای اردوکشی اتوبانی کفن‌پوشان علیه روحانی و لاریجانی‌ها در قم با عنوان «قیام قم علیه نفاق» “

By | ۱۳۹۷-۱۲-۱۳

اعتمادآنلاین :  شاید کمتر کسی گمان می‌کرد وقتی (آخوند) صادق آملی لاریجانی در مقام رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام داشت به انتقاد حسن روحانی از عدم تصویب پالرمو در مجمع تشخیص پاسخ می‌داد و می‌گفت: «رئیس‌جمهور محترم، اخیراً در خصوص مجمع تشخیص مصلحت نظام مطالبی را به تعریض بیان کردند که لحن ایشان قابل قبول نیست و این تعبیر که «ده، بیست نفر نشسته‌اند و برای مردم تصمیم می‌گیرند» هم سخنی هضم‌ناپذیر است»، جریانی در قم در صدد برگزاری اردوی قیام در قم و حوزه‌های علمیه علیه حسن روحانی و برادران لاریجانی بودند. اما وقتی امروز بیانیه‌ای با تیتر درشت «قم آماده قیام علیه نفاق» صبح امروز در تجمع مدرسه فیضیه بین طلاب و روحانیون دست به دست می‌شد مشخص شد که جریانی بی‌توجه به اختلاف نظرها درباره لایحه پالرمو همزمان رییس جمهوری و رییس قوه قضاییه و رییس مجلس را هدف گرفته است.

هرچند نام هیچ گروهی و امضای هیچ کسی پای بیانیه آماده‌باش قم علیه روحانی و برادران لاریجانی نیست و تنها شماره تلفنی جهت هماهنگی‌های اولیه در اردوی نویسندگان این بیانیه دیده می‌شود اما متن تند بیانیه نشان می‌دهد که نویسندگان و طراحان قیام قم قصد عبور از روسای قوا را دارند.

انتخاب آغاز بیانیه با عبارت «خداى را که درهم شکننده سرکشان و نابودکننده ستم‌کاران است» به جای بسم الله الرحمین الرحیم نشاندهنده هدف اصلی اتاق فکر قیام قم علیه روحانی و برادران لاریجانی است.

بیانیه بدون امضای توزیع‌شده در تجمع مدرسه فیضیه به بهانه سالروز صدور منشور روحانیت توسط امام خمینی و در مخالفت جدی با تصویب لایحه پالرمو به نگارش درآمده و در پایان آن با ادبیاتی غیرمحترمانه آمده است: مردم انقلابی قم در کاروانی کفن‌پوش مسیر حرم تا حرم (حرم معصومه  تا حرم خمینی را طی نموده و به امام راحل عزیزمان بگوییم که هرگز نخواهیم گذاشت که به خلف صالح‌تان امام خامنه‌ای عزیز همچون شما ظالمانه و مکارانه جام زهر بنوشانند و باری دیگر دستان علی زمان را با دستار و دسیسه ببندند.»

بخشهایی از بیانیه:

امروز که جامعه ما در اثر خیانت‌های امثال حسن روحانی‌ها- با کمترین پیشینه علمی و سابقه حوزوی- به ورطه فقرزایی و فلاکت‌افزایی و معضلات جدی معیشتی درغلطیده است و روحانیت معزز و حوزه‌های مقدسه شیعه، ناجوانمردانه مورد هتک  اهانت و ناسزا قرار می‌گیرد و نظام مقدس جمهوری اسلامی به ناکارآمدی متهم می‌شود و نایب امام زمان(علیه‌السلام) مغرضانه مسبب اصلی مشکلات معرفی می‌شود، آیا آن معدود افراد موجه حوزوی حاضر به دفاع از موضع‌گیری‌های خود و پاسخ‌گوی این فاجعه عظمای تاریخی خواهند بود؟ آیا آن معدود افراد موجه حوزوی که همه برنامه‌های شیطانی و زیان‌بار برجامیان را تایید می‌کردند، امروزه در برابر اشک چشم یتیمان و عرق شرم پدران آبرومند و نگاه نگران مادران دردمند چه جوابی در پیشگاه خداوند متعال و صاحبان اصلی انقلاب (کوخ‌نشینان محرومان) خواهند داشت؟

و اما وظیفه حوزه‌های علمیه مخصوصا حوزه علمیه مقدسه قم در وضعیت کنونی: حال که نفاق و خیانت این مروجان اسلام آمریکایی و غرب‌گرایان وطن‌فروش برای همگان واضح و مبرهن شده است، آیا وقت قیام حوزه‌های علمیه علیه این جرثومه‌های فساد و فتنه و نوکران اجانب فرانرسیده است؟ آیا باید منتظر بنشینیم تا همه قرارداد‌های ننگین استعماری یکی پس از دیگری با گروگان‌گیری معیشت مردم به تصویب رسد؟ و فتنه از پیش طراحی‌شده سال 98 ما و انقلاب ما را در مشت و محاصره خویش درآورد؟

اولین گام پیشنهادی ما در گام دوم انقلاب این است که: همه طلاب و فضلا و مردم انقلابی قم در کاروانی کفن‌پوش، مسیر حرم تا حرم (حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها تا حرم حضرت امام رحمه‌الله علیه) را طی کرده و به امام راحل عزیزمان بگوییم که هرگز نخواهیم گذاشت که به خلف صالح‌تان، امام خامنه‌ای عزیز همچون شما ظالمانه و مکارانه جام زهر بنوشانند و باری دیگر دستان علی زمان را با دستار و دسیسه ببندند.
—————————————-
اعتماد آنلاین:
متن دعوتنامه بدون امضای فوق گویای هیچ تفسیر و توضیحی نمی خواهد و فقط این پرسش ها را به همراه دارد که:

1- چه کسانی نامه توزیع شده در تجمع طلاب مدرسه فیضیه را نوشته‌اند؟

2- طراحان اردوکشی خیابانی کفن‌پوشان علیه روحانی و برادران لاریجانی چه کسانی هستند؟

3- آیا مدیریت حوزه علمیه قم از پروژه قیام کفن پوشان علیه روسای قوا به بهانه مخالفت با لایحه پالرمو اطلاع دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *