فرار سلطان کاغذ در سکوت

By | ۱۳۹۷-۱۲-۱۶

“در میان سلاطین فساد، نام سلطان کاغذ را هیچ کس بر زبان نیاورد. اما بعد از آنکه خبر دستگیری 16 نفر در مهرماه امسال توسط رئیس پلیس تهران منتشر شد، سرنخ‌ها ما را به دو شرکت می‌رساند.

بعد از آنکه ارز 4200 تومانی به وارد‌کننده‌ها پرداخت شد در پاییز سال 97 معاون مطبوعاتی خبر داد که دو نفر 24 میلیون یورو ارز دولتی دریافت کردند تا کاغذ وارد کنند، اما اساسا وجود خارجی ندارد.

اسناد منتشر شده از اختصاص ارز 4200 تومانی نشان می‌داد که دولت 34 میلیون یورو برای واردات کاغذ روزنامه اختصاص داده بود که از این مبلغ 24 میلیون یوروی آن به دو شرکت هانا تجارت ترولیت و صنعت ساحل پرشیا اختصاص داده شده که متعلق به دو برابر هستند. اینها همان دو نفری هستند که معاون وزیر ارشاد به آنها اشاره می‌کرد.

با وجود انتشار خبر مربوط به بازداشت سلطان کاغذ، اما اطلاعات دقیقی از اینکه این فرد چه کسی است وجود ندارد. نه پلیس در مورد آن گزارش دقیق تری ارائه کرده است، نه دادگاه این افراد تشکیل شده است.

بررسی‌های روزنامه شرق در آگهی‌های روزنامه رسمی نشان می‌دهد محمدرضا جان محمدی مدیرعامل شرکت هانا تجارت و حمیدرضا جان محمدی مدیرعامل شرکت صنعت پرشیا دو برادر هستند و فرهاد بی طمع خمیران در هر دو شرکت عضو هیئت مدیره است.

اما نکته عجیب اینجاست که روز سه شنبه 14 اسفند آقای جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران خبر از متواری بودن دو متهم اصلی می‌دهد اما نام آنها را به زبان نمی‌آورد: «در پرونده کاغذ، ۸ شرکت تحت تعقیب قرار گرفته اند که جز 2 متهم اصلی که فرار کرده اند، ۱۷ متهم در بازداشت هستند.»

دو متهم اصلی چه کسانی هستند؟ سلاطین کاغذ با 24 میلیون یورو چه کردند؟ آیا از طریق ردگیری حساب‌های آنها نمی‌توان متوجه شد این پول به کجا منتقل شده و آنها کجا هستند؟ اساسا چرا با وجود فراری بودن آنها نامشان را در رسانه‌ها منتشر نمی شود؟”

امتداد:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *