ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جدید قوه قضائیه ایران منصوب شد

By | ۱۳۹۷-۱۲-۱۶

رهبر جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه ۱۶ اسفند با صدور حکمی، ابراهیم رئیسی را به عنوان رئیس جدید قوه قضائیه منصوب کرد و خواستار «آغاز پرقدرت دوران جدیدی» شد که به گفته وی «زیبنده گام دوم انقلاب باشد».

آیت‌الله علی خامنه‌ای به مواردی چون «فقاهت، دانش، تجربه، سلامت، امانت و کارآمدی» به عنوان ویژگی‌های ابراهیم رئیسی اشاره کرد و گفته که «خدمت و سوابق طولانی» وی در قوه قضائیه و «آشنایی کامل با همه زوایای آن» را از جمله دلایل انتخاب او به عنوان رئیس قوه قضائیه یاد کرد و در ادامه «هشت توصیه» به گفته رهبر ایران، «مهم» خطاب به رئیسی مطرح کرده است.
رادیو فردا:

رهبر جمهوری اسلامی می‌گوید که «سند تحول قضایی» پیشنهادی ابراهیم رئیسی را «ملاحظه» کرده و آن را «مفید و کارساز» می‌داند.

وی در عین حال توصیه کرده که در زمان‌بندی‌ها برای اجرای این سند «نه عجله و نه مماطله (تعلل) نباید راه داده شود».

علی خامنه‌ای در عین حال گفته است: «در ریشه‌کنی فساد از درون قوه که مایه‌ مباهات شما و سرافرازی اکثریت قضات دادگاه‌ها و دادسراها است، هیچ تردید و درنگ نکنید».

«جنایتکار تاریخ»، «مجتهد عادل» رئیس قوه قضائیه شد

از دیگر توصیه‌های رهبر جمهوری اسلامی به ابراهیم رئیسی این است که «در برخورد قضایی ملاحظه‌ این و آن را نکنید» و «از جوانان صالح و انقلابی و فاضل در مسؤولیت‌های قوه استفاده کنید».

وی همچنین، رئیس جدید قوه قضائیه را به «همکاری با قوای مجریه و مقننه و هم‌افزایی با آنان» توصیه کرده و گفته که «آنان نیز موظف به همراهی و همکاری با شمایند».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *