فاصله ۳۰۰ درصدی حداقل مزد و هزینه معیشت خانوار کارگری 

By | ۱۳۹۷-۱۲-۱۹

یک فعال کارگری گفت: فاصله میان حداقل مزد کارگران و هزینه حداقلی معیشت یک خانواده بیش از ۳۰۰ درصد است.

محمدرضا راهداری‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تعیین دستمزد کارگری اظهار کرد: تاکنون جلسه‌ای برای تعیین دستمزد کارگران برای سال آینده برگزار نشده است و انتظار داریم هرچه سریع‌تر در این خصوص تصمیم‌گیری شود.

وی افزود: خواسته کارگران در خصوص تعیین دستمزدها آن است که معیشت کارگران تأمین شود اما با درصدهایی که برای افزایش دستمزد عنوان می‌شود، هرگز معیشت کارگران تأمین نخواهد شد.

عضو هیأت مدیره مجمع عالی کارگران ایران با بیان اینکه فاصله میان حداقل مزد کارگران و هزینه حداقلی معیشت یک خانواده بیش از ۳۰۰ درصد است، تصریح کرد: هزینه حداقلی معیشت یک خانواده کارگری ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و حداقل دستمزد یک کارگران حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است و این فاصله باعث شده شرایط خانوارهای کارگری دشوار شود.

راهداری‌زاده با بیان اینکه اکنون هزینه‌های زندگی کارگران به دلار اما حقوق آنها به ریال است، عنوان کرد: خواسته جامعه کارگری آن است معیشت یک خانوار کارگری تأمین شود زیرا در چنین شرایط اقتصادی بحث حیات کارگران مطرح است و با هزینه‌های موجود حیات خانواده‌های کارگری در خطر است.

این فعال کارگری خاطرنشان کرد: درآمدهای کارگران کفاف هزینه‌های زندگی آنها را نمی‌دهد و جبران فاصله حداقل حقوق کارگران با حداقل هزینه معیشت یک خانوار به راحتی ممکن نیست زیرا این فاصله در طول سال‌های بسیاری ایجاد شده و باید با تصمیماتی که در این خصوص اتخاذ می‌شود در یک برنامه چند ساله جبران شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *