کانون مدافعان حقوق بشر حکم صادره در خصوص نسرین ستوده را محکوم می کند

By | ۱۳۹۷-۱۲-۲۵

به گزارش سایت کانون مدافعان حقوق بشر٬ متن بیانیه این نهاد حقوق بشری در خصوص حکم صادره برای نسرین ستوده به شرح زیر است:

در کمال تاسف و تعجب از طریق رسانه ها و همسر خانم ستوده مطلع شدیم که نامبرده به خاطر فعالیت های حقوق بشری و دفاع از دختران جوانی که علناً به مخالفت به حجاب اجباری برخواسته بودند در یک دادرسی غیر عادلانه به ۳۳ سال حبس و ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شده است.

طبق قوانین در صورت قطعیت این حکم مجازات اشد یعنی ۱۲ سال در مورد ایشان اجرا خواهد شد. صدور چنین احکامی نشان از بسته تر شدن فضای ایران و عدم تحمل کوچک ترین انتقاد را دارد. این وکیل شجاع بدون آنکه مرتکب جرمی شده باشد و بر خلاف مقررات قانون آیین دادرسی کیفری بازداشت و بدون آنکه خود او و یا وکیلش در دادگاه حاضر شود به چنین مجازات سنگینی محکوم شده است و نکته جالب آنکه برای برخی از اتهاماتی که دادستان متوجه نسرین کرده است از قبیل عضویت در کانون مدافعان حقوق بشر، قبلا رسیدگی و حکم صادر شده بود و قانوناً در این پرونده نمی توان نسبت به آن ورود قانونی کرد.

فعالیت برای پیشبرد حقوق بشر و عضویت در سازمان های حقوق بشری از قبیل  کانون مدافعان حقوق بشر  نه تنها جرم نبوده بلکه سند افتخاری است در کارنامه فعالیت های نسرین ستوده. حکم صادره آنچنان غیر موجه بوده که حتی علاوه بر سازمان های بین المللی حقوق بشر، بسیاری از دولت ها نیز به آن اعتراض کرده اند.

کانون مدافعان حقوق بشر با محکوم کردن حکم صادره درخواست آزادی فوری نسرین ستوده و سایر مدافعان حقوق بشر از جمله نرگس محمدی را دارد.

شیرین عبادی
رییس کانون مدافعان حقوق بشر
اسفند ماه ۱۳۹۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *